Skicka hojmotor till finland?

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Har en Honda NSR 250 motor till salu och en kille från Finland vill ev. köpa den. Han ville dock veta vad frakten blir först vilket man kan förstå. Om inte han köper den så lutar det väl åt att jag annonserar den i england då marknaden där är lite större. Så hur som helst blir det nog att skicka den utomlands.

Nu till min fråga, hur tusan gör man det enklast? :näsblod

Har aldrig skickat något så stort/tungt/skrymligt och har ingen bra koll på vilka fraktfirmor som kan göra det bra och utan att det kostar en förmögenhet. Samt även lämpligt sätt att packa den. Kan nog få tag på en sån liten träpall/trälåda som vi fått industrimotorer och liknande skickat till jobbet på. Borde väl funka kan jag tycka.

Någon som har bättre koll än mig? :Bugar

www.fraktjakt.se

Bussgods är skit. Aldrig haft en felfri leverans/sändning med det företaget, skadade / borttappade paket osv... Försök undvika, deras priser är dock låga...

Bussgods har jag skickat med och varit nöjd med innan men visste inte att de skickade till finland. Lite konstiga max-mått i förhållande till vikten och så tillkommer moms men ändå rätt bra priser. Kollade också fraktjakt och där hittade jag LuggEx som skulle ha en tusing om motorn väger 40kg och måtten är 50x50x50cm, så det är ju helt ok.

Tack för era svar! :)

:tummenupp

Ta en resa med finlandsfärjan för att handla lite i tax free butiken samtidigt som du lämpar av motorn i helsingfors(eller valfri hamn/stad) annars? :tummenupp:fyllisar

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026