Nisse Järnet
pschyy =D
Varför tar det så jävla lång tid att skicka till vissa? Kör med Windows egna brandvägg, men har öppnat lite portar och skit men det verkar inte hjälpa?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

cRoC skrev:Jag har en d-link router som jag öppnat alla portar på, går inte sakta.
MikkE skrev:jag har en D-Link DI-804 router.. kan det bero på den då??
behöver lösen till länken. men jag ska prova att öppna alla portarna dåCalleLundin skrev:sure is... öppna portarna, stäng av brandväggen..
http://192.168.0.1 e vägen till routern för dom som inte vet det!
eller telneta samma IP om ni föredrar det...
![]()
MikkE skrev:behöver lösen till länken. men jag ska prova att öppna alla portarna då
Men MikkEEE! Det är ju adressen till din routerMikkE skrev:behöver lösen till länken. men jag ska prova att öppna alla portarna då

nä. till farsans. jag kör på trådlöst annars. BelkinNisse Järnet skrev:Men MikkEEE! Det är ju adressen till din router![]()
MenMikkE skrev:nä. till farsans. jag kör på trådlöst annars. Belkin
just NU går jag genom farsans router
Kör du fortfarande med dubbla?nä. men jag kommer inte åt nätverket nu med trådlöst. jag kan bara surfaNisse Järnet skrev:MenKör du fortfarande med dubbla?
MikkE skrev:däremot kopplas jag upp och ner lite då å då med det trådlösa. varför? jag har alltid full kontakt med sändarn
EDIT. niu blir det typ var 5e minut.. fett störande. speciellt om man laddar ner grejjer

HanneZ skrev:Hum... Okunskapen lyser igenom starkt..
När det går väldigt segt att skicka filer via msn så beror det på att filen måste gå genom någon server(antar jag). Det beror oftast på att både skickare och mottagare sitter bakom en "router" och/heller brandvägg. Använder man sig av enbart brandvägg behövs enbart portar öppnas(6881 nånting ahr jag för mig), sitter man även bakom en "router" så måste man påvisa för den vart den skall skicka paketen d.v.s peka på ett ip, ev. så sätter man sin dator som en "dmz server" vilket gör att allt skickas till samam dator. Det sistnämnda kan vara dumt iochmed alla windows virus som sprids.
/ Hannes
Det tror jag också? När jag testade 7.0 gick det lika segt som vanligtHanneZ skrev:Eum, alla msn versioner måste väl ändå ha stöd för att skicka filer direkt? Det har min iallafall och det går apsegt att skicka ibland ändå.
/ Hannes
HanneZ skrev:Eum, alla msn versioner måste väl ändå ha stöd för att skicka filer direkt? Det har min iallafall och det går apsegt att skicka ibland ändå.
/ Hannes
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |