Skicka delar (Nu är jag arg)

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag säljer en del saker på nätet och det har fungerat bra hittills men nu är det stopp.

Jag brukar skicka med bussgods eller posten som vanligt paket och låter folk få ta emot sakerna innan dom behöver betala.

Mao. Jag tar hela risken att bli blåst just därför att den som köper ska få grejerna så billigt som möjligt.

Nu sitter jag här och är riktigt dj-a uppkörd på 8000kr

Jag är hemskt ledsen alla andra ärliga personer men den som vill köpa något av mig i framtiden får betala i förskott och själv ta risken istället...

F-n vad less jag blir på dumsnåla oärliga dj-ar :mad:

Postförskott via bussgods?
Funkar för mig.

Brrr,så har jag aldrig vågat skicka.Vill dom köpa så är det förskottsbetalning eller avhämtning som gäller,såvida man inte har
ett postgirokonto eller skicka med efterkrav med bussgods.

Men 8000kr dessutom,är det inte dags att göra ett hembesök!?
Polisanmälan räknar jag med att du gör om du inte löser det privat!?

Jag löser det privat..
Inget snack om saken. Polisanmälan kommer man ingenstans med däremot kan personerna (det är ett par affärer på en gång) räkna med att bli offentligt brända på dom forum dom hänger..

Saken är så dj-a enkel.
Stå för vad du säger och håll dig ärlig så blir det aldrig problem. Vilket det heller inte har varit under 99% av alla gånger jag skickat något.

Moderatorer kanske ursäktar mig men jag kände att jag var tvungen att vräka ur mig lite galla en stund.

Jag kan också säga att dom två affärer detta handlar om inte gäller folk inne på sporthoj.

Gäller det sånna pengar är det bara att göra ett hembesök.

Men som sagt - förskotts betalning är det enda säkra, eller postförskott.

Varför använder du inte postförskott så de får lösa ut sakerna för pengar? Att göra på andra sätt är bara korkad och som gjort för att bli blåst ..

No offense

har med fått tillbaka 2 st paket som inte blivit utlösta på bussgods på sistånde.
nu skickade jag iofs mot att det skulle lösas ut, så jag har ju kvar grejorna...
men har ju fått betala för att frakt för saker jag inte fått sålt istället för att få sålt....

har med fått tillbaka 2 st paket som inte blivit utlösta på bussgods på sistånde.
nu skickade jag iofs mot att det skulle lösas ut, så jag har ju kvar grejorna...
men har ju fått betala för att frakt för saker jag inte fått sålt istället för att få sålt....

Att få tillbaka grejena mot en billig frakt måste ju vara bättre än att bli blåst på 8k, postförskott på bussgods rockar ju fett:yoparty

Antingen får personen som köper varan komma och hämta den alt att man möts t.ex på halva vägen för att göra affär eller sätta in pengar på ens konto innan man skickar varan. Vill köparen ha varan man säljer får den stå för "risken" om dem inte kan lösa egen hämtning enligt mig. Jag har sålt lite grejer som jag skickat så fort pengarna är på kontot.

Antingen får personen som köper varan komma och hämta den alt att man möts t.ex på halva vägen för att göra affär eller sätta in pengar på ens konto innan man skickar varan. Vill köparen ha varan man säljer får den stå för "risken" om dem inte kan lösa egen hämtning enligt mig. Jag har sålt lite grejer som jag skickat så fort pengarna är på kontot.

:fakta

Bussgods med efterkrav, varför använda något annat? Det går både tillräckligt fort och är billigt.

Bussgods med efterkrav, varför använda något annat? Det går både tillräckligt fort och är billigt.

För att köparen ska kunna känna sig säker på att det inte är en tegelsten eller liknande i paketet kan/ska man tydligen skriva nåt om att köparen kan kolla innehållet innan de pyntar. :tummenupp
(även säljare kan ju vara luriga och påhittiga) :rolleyes:

• Gilla
Reaktioner: Loy
jävla skit att bli blåst..!

men de gånger jag har skickat så tycker jag att efterkrav fungerar bra för min del...

HÄNG UT DEM JÄVLARNA !!

Det går inte att lita på folk idag så är det bara.
Det fick jag veta efter att ha åkt 160 mil för att titta på en mc som var helt fucked up trotts otaliga samtal och bilder för att försäkra mig innan jag åkte...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa