http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ask-vill-att-sexkopare-skams-oppet_4450385.svd
(OBS: IRONI)
Helt underbar idé, skicka hem brev i skrikande och utstickande färger till misstänkta sexköpare

Känns ju inte alls som medeltidsidéer, och det härligaste är ju att det handlar om MISSTÄNKTA... kommer ju inte alls råka drabba någon oskyldig då, och kan väl knappast skrämma dom aktiva!? och hur ofta ser/läser man sin grannes brev? hur liten effekt lär det hela ha?
Första brevet kan gå till gudrun schymans make, han lär ju garanterat ofrivilligt tvingas köpa sex
Ask vill att sexköpare skäms öppet
Publicerad: 19 mars 2010, 15.36. Senast ändrad: 19 mars 2010, 16.06
Justitieminister Beatrice Ask vill att familjen ska få veta om en man är misstänkt för sexköp.
- Det är lite grann att du får skämmas på torget, sade Beatrice Ask på ett seminarium.
På ett seminarium i riksdagen i torsdags om prostitution, sade Beatrice Ask att omgivningen bör få veta om någon är misstänkt för sexköp.
- Jag skulle kunna tänka mig att ha väldigt grälla färger på kuvertet och skicka hem till folk som var misstänkta för detta, sade hon.
- För jag tror att det värsta som kan hända många av dem som är ute och köper sex, det är att någon i omgivningen får reda på att de är ute i det här, sade Ask.
Till Aftonbladet säger hon att idén med grälla färger kanske inte var så bra. Men hon står fast vid principen.
- Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert, men vi måste visa vilka de är och låta människor i deras omgivning få veta, säger Ask till Aftonbladet.
Hon ska nu ta upp frågan med sina kollegor.
- Jag måste stämma av med dem. De tycker att jag är lite vild ibland, säger ministern till tidningen.
(OBS: IRONI)
Helt underbar idé, skicka hem brev i skrikande och utstickande färger till misstänkta sexköpare

Känns ju inte alls som medeltidsidéer, och det härligaste är ju att det handlar om MISSTÄNKTA... kommer ju inte alls råka drabba någon oskyldig då, och kan väl knappast skrämma dom aktiva!? och hur ofta ser/läser man sin grannes brev? hur liten effekt lär det hela ha?
Första brevet kan gå till gudrun schymans make, han lär ju garanterat ofrivilligt tvingas köpa sex