Skicka blod med posten, lagligt?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är fetsugen på att skicka mina nerblodade kläder(nu jätteintorkat) till försäkringsbolaget som (miss)sköter ärendet ang min trafikolyska för att snabba på dem om ett beslut nån dag. Men är sådant lagligt egentligen?
Jackan och byxorna är totalt nerblodade och det syns verkligen så öppnar någon paketet så lär de få en chock.

Bara mest surt att ligga ute med 21.000kr(allt inräknat) och bara sitta o glo för att se att inget händer.

Jobbets försäkring täckte inte ett skit, de hänvisade mig till hennes försäkringsbolag.

Händer det inget snart går jag dit med en handgranat eller nåt....

Solid snake skrev:
...smittrisk osv osv osv.

Precis det jag tänkte på.

Jag smittar inte, lämnade blod nyligen - ja, förutom det som försvann från huvet :hihi

Mavve skrev:
Precis det jag tänkte på.

Jag smittar inte, lämnade blod nyligen - ja, förutom det som försvann från huvet :hihi
Kvittar, de som öppnar det kan ju inte veta om det är eller inte är smittat.

Kan smyga in svaret att, ja du får skicka det med posten, så länge det är väl paketerat, dvs i påsar av något slag som är anpassade till "smittbärande ämnen" eller vad man nu vill kalla det :).

Kan ju vara lite svårt att få tag på sådana påsar iof.

Är inte helt säker, men jag tror att du inte ens behöver skriva på paketet vad det innehåller för så länge det har rätt emballage så är det ofarligt ;)

The-PatriX skrev:
Kan smyga in svaret att, ja du får skicka det med posten, så länge det är väl paketerat, dvs i påsar av något slag som är anpassade till "smittbärande ämnen" eller vad man nu vill kalla det :).

Kan ju vara lite svårt att få tag på sådana påsar iof.

Är inte helt säker, men jag tror att du inte ens behöver skriva på paketet vad det innehåller för så länge det har rätt emballage så är det ofarligt ;)

:Bugar
Tack.

Sånna påsar är inga problme att fixa alls.

Klä dig propert med falsk namnskylt på sjukhuset och be om dem till ett ordentligt syfte bara så har man dem.
Antingen det eller så känner man nån som känner nån....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg