Skibum i alperna...

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
har funderat på att Ski buma i alperna nästa säsong :banana , någon som har erfarenhet av någont liknande (säsongs arbetat osv)? hur fungerar det med tjänste ledighet från mitt nuvarande jobb? vad ska man tänka på helt enkelt?

Svara här eller PM...

Last edited:
Det är ju lätt att svara på när man inte vet ett smack om din arbetsgivare. :kocko

Borde du enklast kunna kolla upp själv, eller? :tummenupp
Men de flesta arbetsgivare är väl inte så där jätteglada att godkänna ledigheter till annat än studier...

Har bummat några säsonger.. frankrike är bäst enl mig.

Följande site är nog det bästa du kan få (här hittar allt, dela lgh i alperna, skibum kompisar, etc). Som SH fast för skid/snowbored åkare. Lycka till

http://www.freeride.nu

Ansök om tjänsteledighet för att läsa (som i mitt fall franska), då måste arbetgivaren godkänna det. Du kan även läsa "distans" en kurs från en svenska skola, du bara behöver tanka upp/ner uppgifterna. Flesta skolorna lånar ut bärbar dator, du kan få csn pengar under tiden, etc (NTI skolan tex.)

Last edited:
ah okej, ska kolla upp det... har precis kommit hem efter 2 veckor i st anton... tänkte man kanske skulle göra ett mer hel-hjärtat försök nästa år (åkte mest ner för att åka tills pengarna tog slut och det gjorde dom ganska snabbt :huvet )

fart freak skrev:
Har bummat några säsonger.. frankrike är bäst enl mig.

Följande site är nog det bästa du kan få (här hittar allt, dela lgh i alperna, skibum kompisar, etc). Som SH fast för skid/snowbored åkare. Lycka till

http://www.freeride.nu

Ansök om tjänsteledighet för att läsa (som i mitt fall franska), då måste arbetgivaren godkänna det. Du kan även läsa "distans" en kurs från en svenska skola, du bara behöver tanka upp/ner uppgifterna. Flesta skolorna lånar ut bärbar dator, du kan få csn pengar under tiden, etc (NTI skolan tex.)

Jaa.. om du ska dra iväg o bumma så ta ett ställe som inte alla andra åker till. Då får du garanterat en bättre deal på orten så du får in cash när du e där.
Åkningen är ju det intressanta så om byn ifråga e b-ig kvittar ju. Sen har man ju kompisbiten men det är en annan femma.. En äkta bummare åker ner för åkningen! inget bar-blaj o annat tjafs! det är för torskarna som kommer ner V8. :rolleyes:

crf 450 skrev:
Jaa.. om du ska dra iväg o bumma så ta ett ställe som inte alla andra åker till. Då får du ga. :rolleyes:

Håller med dig, men av erfarenhet brukar det inte dröja länge tills att man vill ut o dricka öl och ragga brudar.. Chamonix är ju livsfarligt - för många bumare som bara vill festa (och att det är dyrt). Därimot har tex. Les Arcs mycket bra åkning, är lugnt, billigt, tomt i backarna, nära många andra anläggningar men det finns mycket lite att göra på kvällarna.. Beror nog mycket på om man åker ner ensam eller ej (och hur gamal man är) vad man prioriterar..

Va' fan - gör såhär, ragga nya kompisar på Freeride.nu och bara åk ner och dela lgh med dem, köp begagnad säsongkort av nån som åker hem och bara njut! Våga chansa lite, allt behöver inte vara klart innan man åker - jag lovar dig att du inte kommer att svälta ihjäl! ....och det finns alltid sovplats i nåt vandrahem.

nej det är väl mest åkningen man vill åt... men tillslut åker väl man bara är fint väder antar jag :fyllisar men ska joina freeride och se vad jag ska göra

tack för svaren...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...