SKF bakhjulslager var hittar man det

Haha, killen får gratis skf via jobbet men alla tjatar om sina egna "gömda guldgruvor" till lagerförsäljning..

Anledningen till att jag vill ha skf är för vi har skf lager på jobbet.Och jag beställde från jobbet men det var fel för jag hade kollat i LELLES katalogen men det står fel i den även R1,R6 och GSR-R modellerna verkar vara samma dimesioner så dom är fel angivna i katalogen också

Okej, då förstår jag!

Ett tips är ju alltså att beteckningen på standard lager i regel "alltid" är samma mellan olika fabrikanter. Lite osäker på ditt lager faktiskt om det är "spec-japs mått".

Lelles katalog är kass! Tabellerna är fel på i stort sett alla hojar. Har blivit drappad jag med har jag för mig. Hopplöst.

Gå in på orginal sprängskisser ibland står beteckningen på lagrena där.

Eller sök på skf.se om de har nån tabell-lista.

Om inte annat om ni har Skf som leverantör så har de garanterat en support / order-avdelning du kan ringa!!!!!!!!!!!!!!

Jag har i alla fall ingen nEOS 100 ha det ???

Ha HA Hahahhaah

Citerar du dig själv? Är du ohändig eller bara klent begåvad?

-Åh, här har ngn skrivit något kul, om en kille som har fler hojar än jag, bäst jag citerar...Fan, det var ju jag själv som skrev...

6028, är lagerbetäckningen. Hittar du den inte så är det special. Ring och prata med vilken lagerleverantör somhelst så får du veta. CCH ligger närmast för dig om du vill besöka.

Last edited:
Varför hänger du upp dig just på Skf? Det finns typ 10 andra fabrikanter som är minst lika bra.
Dessutom är ju SKF hutlöst dyra. Visst är de bra, men de är inte 50 ggr bättre vilket är det värsta jag varit med om i prisskillnad (ett axiallager). Testade båda utan att märka någon skillnad, trots extremt krävande miljö. Översättningstabeller är din vän...

Ta med lagret till Ekström och Söner AB i Hägersten så fixar dom ett nytt. Det är mitt förslag.

EKSTRÖM & SÖNER AB
Instrumentv. 6, 126 53 HÄGERSTEN 08-726 95 50
Fax 08-726 95 55

Last edited:
Går det inte att få fram en skf beteckning det måste ju vara ngn som har hittat rätt lager

Men herregud!!!
Mät lagret och gå in på SKF:s onlinekatalog och kolla beteckningen!
Är det gummitätning så är det RS, är det plåttätning så är det Z. "2" betyder att bägge sidorna är tätade.
Spelet ska vara C3 i ett sådant lager ...
Allt sådant finns att läsa på SKF:s sida. Hur svårt kan det vara??? :rolleyes:

Lagret finns inte med i skfs katalog, fattar ni nu?

Så Yamaha har valt att göra ett lager som inte följer ISO-EN-standarden?
Skulle förvåna mig mycket om inte SKF har ett lager som passar.
Har inte de så kan man ju kolla med FAG, NOMO, TIMKEN-INA, eller nån annan tillverkare.

Koyo 60/28DDU heter lagret och finns inte som direkt översättning hos de andra lagerföretagen i de listor jag har. Går däremot utmärkt att handla hos närmsta industrileverantör.

eller så hör du med :

MecMove AB
Sandtorpsvägen 10A
149 22 Nynäshamn

Telefon:
08-520 140 00

Fax:
08-520 135 50

dom brukar kunna lösa det mesta i lagerväg....

C3? I ett bakhjulslager? Kan det verkligen stämma?

Troligen så är det C3 på drevsidan, det blir lite större påkänningar där dvs. högre värme , därför måste det vara lite större toleranser för att det inte ska gå varmt.

Troligen så är det C3 på drevsidan, det blir lite större påkänningar där dvs. högre värme , därför måste det vara lite större toleranser för att det inte ska gå varmt.

Det finns absolut ingen anledning att köra med ett C3 lager då ett vanligt icke C3 är specat till 15000RPM.

Inte högre precision i c3, det är ett mått på avståndet mellan kulorna.

-Åh, här har ngn skrivit något kul, om en kille som har fler hojar än jag, bäst jag citerar...Fan, det var ju jag själv som skrev...

Åh, här har ngn skrivit något kul, om en kille som har fler hojar än jag, bäst jag citerar...Fan, det var ju jag själv som skrev...[/QUOTE]

Jaa det är nog så

Last edited:
Inte högre precision i c3, det är ett mått på avståndet mellan kulorna.

Nej! C3 betyder, lagerglapp större än normalt och står att läsa i SKF-s egna handbok "rullningslager och glidlager-standardsortiment"
C3 lager använder man när lagret utsätts för höga temperature eller höga varv.
R1ans hjullager, furutom nållagret och stödlagret i ryckutjämnaren, står inte med i standardsortimentsboken, men jag har beställt lager förr, som inte står med i standardsortimentsboken, utan problem.

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back