Skeva skivor på besiktning

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jävla skivbromslås! Eller jävla mig kanske passar bättre....

Iaf, jag råkade köra iväg med låset i och den resan blev, av förståliga skäl, både kort samt fick ett abrupt slut! Efter det har skivan blivit aningens skev då man hör hur den "skrapar i" beläggen en gång för varje varv! Inge mycket så att bromsningen blivit märkbart påverkad och ej heller byggs det upp nån temperatur i skivan när man ligger och kör.

Min fråga är nu om halvfacisterna på besiktningen kan ha några synpunkter på det för då kan man ju lika gärna byta skiten direkt o slippa den ombesiktningen!

Tack på förhand!

Hardrock Ragge skrev:
2106985 Jävla skivbromslås! Eller jävla mig kanske passar bättre....

Iaf, jag råkade köra iväg med låset i och den resan blev, av förståliga skäl, både kort samt fick ett abrupt slut! Efter det har skivan blivit aningens skev då man hör hur den "skrapar i" beläggen en gång för varje varv! Inge mycket så att bromsningen blivit märkbart påverkad och ej heller byggs det upp nån temperatur i skivan när man ligger och kör.

Min fråga är nu om halvfacisterna på besiktningen kan ha några synpunkter på det för då kan man ju lika gärna byta skiten direkt o slippa den ombesiktningen!

Tack på förhand!

Jag besikta med dubbla skeva skivor utan vidare... gick bra :tummenupp

...Du märker & avgör själv om de behöver bytas...en frambroms kan juh vara t användnig :rolleyes: ...tycker Du d behöver bytas tycker säkerligen besiktningen det!

Mina framskivor är lite skeva, minst sagt, och av ren självbevarelsedrift är nya ISR-skivor beställda, och jag tänker inte besikta hojen innan dom sitter på. Bromsar om något påverkar ju trafiksäkerheten...

Mina skivor tror jag också är skeva. Det vibrerar i styret vid inbromsning, och nybörjare som jag är undrar jag. Vad ska man köpa för skivor? Behöver inte ha det värsta bästa och dyraste utan nått som är prisvärt och får hojjen att stanna.

Tacksam för svar // Tommy

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...