Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tjena.
Fick nita och väja för kung och fosterland idag när en bil bestämde sig för att göra en u-sväng mitt framför ögonen på mig.
Tyvärr fick han möte och stannade plötsligt mitt i vägbanan framförmig.
Detta fick till följd att jag bromsade och väjde... och gick omkull... på fleminggatan i sthlm kl 12:50 idag (om det var nån som såg nåt)
ett blåmärke och lite mör är det enda jag "drabbats" av.
dessvärre så fick hojen lite bucklor och pinnar gick av.
när jag skulle köra ifrån platsen märkte jag att styret satt åt helvete snett.
fick tag på verktyg och lossade lite i styrkronan och fick det hyfsat rakt.
det ser lite lite snett ut när man kollar rakt framifrån. och hojen drar till vänster när man bromsar hårt med frambromsen.
någon som har tips på hur man kan "rikta" detta själv?
(ska självklart lämna in den för kontroll, men den är körbar i övrigt)
så undrar mest om det finns något stalltips så att man får det rakt "tillsvidare"?
hojen krockade inte med nånting, så jag tror inte att själva gafflarna är böjda.
Fick nita och väja för kung och fosterland idag när en bil bestämde sig för att göra en u-sväng mitt framför ögonen på mig.
Tyvärr fick han möte och stannade plötsligt mitt i vägbanan framförmig.
Detta fick till följd att jag bromsade och väjde... och gick omkull... på fleminggatan i sthlm kl 12:50 idag (om det var nån som såg nåt)
ett blåmärke och lite mör är det enda jag "drabbats" av.
dessvärre så fick hojen lite bucklor och pinnar gick av.
när jag skulle köra ifrån platsen märkte jag att styret satt åt helvete snett.
fick tag på verktyg och lossade lite i styrkronan och fick det hyfsat rakt.
det ser lite lite snett ut när man kollar rakt framifrån. och hojen drar till vänster när man bromsar hårt med frambromsen.
någon som har tips på hur man kan "rikta" detta själv?
(ska självklart lämna in den för kontroll, men den är körbar i övrigt)
så undrar mest om det finns något stalltips så att man får det rakt "tillsvidare"?
hojen krockade inte med nånting, så jag tror inte att själva gafflarna är böjda.