Sketsnack/Allmänt tjöt

Vad är det du inte berättat/ jag missat läsa här?
Har du lyxat till det med en ny cbr1000rr?

ImageUploadedByTapatalk1427356809.135144.jpg Hade inte varit fel att utöka garaget med nya cbr1000rr. Nej istället är det som Raven skriver en riktig klassiker, röd/vit cbr600 f2 -94, som inhandlades som övningshoj till frugan. Nytt friskt batteri gjorde susen, två rundor ToR jobbet denna vecka. Friskt och skönt med 2-3 plusgrader och snöblandat i luften. Var tog våren vägen :confused :huvet

Sån hade jag som första tunga mc 1993. Satt usla Michelindäck på den så den var läskig att köra, även fast den var splitt ny. 1995 tog en gubbe med väjningsplikt livet av den :( Kör försiktigt inne i stan!
CBR600F-93.jpg
Söta lilla K-Man, 18 år gammal :D

Last edited:
Jupp så är det, inte riktigt kommit igång eller så hänger alla på Fejjan numera. :tungan

Jupp så är det, inte riktigt kommit igång eller så hänger alla på Fejjan numera. :tungan
Har visst kommit igång, nästan.. just nu 39 gr feber, "tillfälligt avbrott"
Städat ut garaget, gott om prylar...:huvet
Nu ska bara vertygstavlan upp sen ska det j-r i mig mekas!
Objektkön är lååång...
GL500 tar nog bara nån dag
VF750C:n e meckigare, bromsar och förgasare ska gås igenom..
Sen står det en 125-scooter och en GL1200 på vänt...

Ja då har du att göra i alla fall... :tummenupp
Kan man lugnt säga. I mitt tillstånd så slår man ju inte klackarna i taket precis men orkade iaf gå ut och hämta posten, men inte mer..:död

Men en del glädjande finns ju, hittade ett komplett kromat 4-2 system jag köpt beggat och glömt bort, då kan man ju börja på Kawan snart..
Om det nu passar..

Last edited:
Japp, började nästan tro att det var fel på sidan eftersom det går långt mellan varven. I Habo händer det lite grejer med på mekarfronten...nu ikväll hängt på nytt framdäck (sportsmart 2), bromsok och skivor fått sig en rejäl rengöring. Nya Carbone Lorraine SBK5 belägg inhandlade. Får nog bli en provtur nu till helgen.

På todo-listen innan månadens slut: nytt bakgummi, byte bromsolja, bromsvätska, ventiljustering. Sen behöver CBR:en även en service så visst finns det lite pyssel att göra på kvällarna.

Hoppas på att min nya ljuddämpare ska dya ner snart, samt en ny ruta till Apan, så ska vi se om ja får fatt i en balja med snart. finns ju att köpa rakt över disk men tänkte komma undan lite billigare. :tummenupp

35a9fz9.jpg

thumbs.jpg

Ser fint ut, men den där extradelen som ligger bredvid ska du väl ändå inte använda? Förpackningsmaterial vid försändelsen? ;)

Nä de är väl inte tanken att de ska anv, mja är nog förpackningsmaterial för att få den genom besiktningen antar ja. :tungan

Kommer sjunga fint sen när de kommer på.. :tummenupp

jag tycker den låter tillräkligt bra redan nu! sluta jävlas annars kommer jag vara tvungen att lägga ut mer pengar än jag hade tänkt!!

Tjena gott folk!

Det finns ingen övertrevlig person i Jönköpingsregionen som är sugen på att hjälpa mig felsöka/öppna min Hondamotor?

Har mest mekat 2t-motorer så har inte superkoll på 4t.

Ha de gott!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...