Sketsnack/Allmänt tjöt

Har för mig att Power pure är en vidare utveckling på 2CT så de är nog hugget som. Lite olika mönstringar men har väl liknande egenskaper med 2 komponents gummi, då de ska vara lite mer slit motståndskraftigt gummi på mitten för att motverka den sk. touring plattan.

Men om dom verkligen funkar så vet ja inte då jag inte har nån erfarenhet av detta.
 
Har för mig att Power pure är en vidare utveckling på 2CT så de är nog hugget som. Lite olika mönstringar men har väl liknande egenskaper med 2 komponents gummi, då de ska vara lite mer slit motståndskraftigt gummi på mitten för att motverka den sk. touring plattan.

Men om dom verkligen funkar så vet ja inte då jag inte har nån erfarenhet av detta.

Eftersom jag inte är någon räääser förare så spelar det nog kvitta då alltså, tänkte mest på om någon hört något speciellt om någon av modellerna.
 
Last edited:
Ser ut som sådana bullen har på sin SM 990, låter satan utan insatserna. :hihi
 
Så, åkte från Jönköping rätt tidigt innan regnet kom för att åka hem hem för vinterförvaringen. Riktigt skön körning över Tived och Laxå även mellan Köping och Fagersta (250) med fint väder,sen strax efter Smedjebacken tog det stopp...när 4mil återstod av säsongen.

IMG_20120921_190320_zps3c9af0fd.jpg

Total skrot av maskinen. Själv är en sena skadad till yttersta leden i ett av fingrarna så det blir glasspinne några veckor. Men hade kul de veckorna jag fick köra där nere...
 
Eftermarknadsrör är ett måste! Chrisx tipsad.

Skönt att du klarade dig såpass Zam_zap! Vad hände?
 
Last edited:
Så, åkte från Jönköping rätt tidigt innan regnet kom för att åka hem hem för vinterförvaringen. Riktigt skön körning över Tived och Laxå även mellan Köping och Fagersta (250) med fint väder,sen strax efter Smedjebacken tog det stopp...när 4mil återstod av säsongen.

IMG_20120921_190320_zps3c9af0fd.jpg

Total skrot av maskinen. Själv är en sena skadad till yttersta leden i ett av fingrarna så det blir glasspinne några veckor. Men hade kul de veckorna jag fick köra där nere...

Usch aldrig kul att höra dock bra att du inte skada dig mer än så med tanke på hojen. Krya på dig... Som Bullen sa, vad hände ?
 
Som Bullen sa, vad hände ?
Kommer ut på vägen efter smedjebacken och tycker att förhållandena är bra. Måste ha varit rätt ny begläggning på den vägen så när jag kommer in i den kurvan lite fint så släpper framdäcker en del när jag är i kurvan, nästan längsmed räcket i färdriktningen. Var en halare fläck/parti där det sket sig. Vi kunde konstatera efteråt att framdäcket måste ha varit över på andra sidan räcker, men sedan studsat ner igen på rätt sida, jag flyger av och glider till en början på sidan/ryggen för att sedan slå runt och snurra lite. Cykeln gled en bra bit längre än mig.
En upplevelse helt klart.
 
Vilket hade ni rekommenderat för någon som vill testa lite bana till nästa år? Vilket passar bäst för någon enstaka bandagar men mest snirkliga landsvägar?
Kör på Power 2CT.
Pure-däcken är mer för bana än gata och håller inte särskilt länge- Power funkar bra för de flesta gatåkare
 
Kommer ut på vägen efter smedjebacken och tycker att förhållandena är bra. Måste ha varit rätt ny begläggning på den vägen så när jag kommer in i den kurvan lite fint så släpper framdäcker en del när jag är i kurvan, nästan längsmed räcket i färdriktningen. Var en halare fläck/parti där det sket sig. Vi kunde konstatera efteråt att framdäcket måste ha varit över på andra sidan räcker, men sedan studsat ner igen på rätt sida, jag flyger av och glider till en början på sidan/ryggen för att sedan slå runt och snurra lite. Cykeln gled en bra bit längre än mig.
En upplevelse helt klart.

Var det på den vägen där dom har hållt på o grejat i över ett år? Ska tydligen varit ny asfalterad för nån vecka/två sedan... Skönt o höra att det inte gick värre iaf men surt med trajjan!! Krya på dig!
 
Ringde till Mascot idag eftersom de har däck-dag imorgon. 25% rabatt på Michelin och ingen avgift för bytet.

De hade Michelin: (180/55/17)
Power Pure 1500:-
Power 2CT 1300:-

Vet inte om detta var med rabatten. Vilket hade ni rekommenderat för någon som vill testa lite bana till nästa år? Vilket passar bäst för någon enstaka bandagar men mest snirkliga landsvägar?

Blir nog att jag plockar bort däcket och tar bilen in imorgon och får det bytt. 7 grader och regn är inte muma att köra i :fakta

Jaha, blev det nytt däck på Mascot idag då? :)
Du skulle ju tagit hojen istället för bilen dit, regnade ju inte såååå mycket ;) Hehe
 
Måste bara skriva av mig lite. Vart ute och kört lite idag. Fy faan vad kul :yoparty
Testade såklart på bakhjulet. Ca 75-80 på 2ans växel med ett lätt tryck på kopplingen och poff så kör man på ett hjul :banana

Hur gör ni i högre farter? När man ser dom som kör i 150 och uppåt? Måste man växla upp den eller går det även på 3an?

Ska inte regna imorgon heller så om någon vill tipsa mig lite så är jag på :tummenupp
 
När jag kunde så körde jag alltid på 2an, höll 170-180. Nu vet jag inte hur man gör..
 
Hur gör ni i högre farter? När man ser dom som kör i 150 och uppåt? Måste man växla upp den eller går det även på 3an?

Jag kopplar upp den på 2an för sedan skicka i 3an.. sen går det 200+ alabama!

Vissa har en kugg ner fram och kopplar upp den på 3an men det är lite trixigare :)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top