Sketsnack/Allmänt tjöt

Körde lite random väger ner från linköping idag.

väg 133 mellan tranås och gränna är ju fin som snus!

f.ö så är Kitesurfing roligt som fan. Att vila sig i form inför en 4dagars kurs med det är inget jag rekommenderar.
nu smärtstillande och sömn :)

Åker du därimellan igen pröva vägen över eksjö till kisa o linköping.. mycket trevlig! Liten omväg möjligt men väl värd! =)

Va ute på lite småvägar runt Nässjö med SMTn idag å fy fan va kul det är i jämförelse med sporthoj eller ren streetfighter. Kör ändå dämparna på sportinställning men blir å sänka något så att det blir emellan standard och sport för att få den något mjukare så den sväljer ojamnheter bättre :)

Men snacka om att "supermotard" eller vad man nu ska kalla SMTn för är roligt att köra :)

Siktar på att dra ner till Claessons i Bromölla i veckan är sugen som FAN på att testa nya Husqvarna Nuda 900 R, de jobbigaste är om de skapar ett ha begär, men de får bli nästa problem... :hihi

Har sett två Fz8or en vit och en svart köra omkring tillsammans i stan ett par gånger, någon från SH?
Den vita brukar stå parkerad utanför alcamo i stan.

Finns det någon vänlig själ här inne som besitter ett verktyg för nitning av kedjor (530) som skulle vilja låna ut det för en kortare tid?

Har dessvärre inget själv men vet att K-man har en, så kolla med honom om du kan låna...

Varning...

OBS, varning ! Påfarten till E4:an Rödepåle (Råslätt) norrgåeende riktning är tjärgrus lagad fläckvis men dock är de grus över hela påfarten så vill varna för detta om man är i krokarna. Svevia har inte blåst av överblivna lösa gruset från vägen så är ett massor med grus över hela påfarten.

Så ni tar de lungt där ute...

Jag slängde iväg ett meddelande till han nu och hoppas på det bästa, hade vart grymt bra, har besiktningstid imorgon nämligen....

Jag borde få min kabel vilken dag som helst nu, så när jag har fått den så är det bara att komma förbi :)

Hört att det rekomenderas att man stänger av EPC på ktm 990 smt för att få full effekt/vridmoment på 2 och 3ans växel.

Vad behöver man för det? Program? Kabel? Etc.
Kanske någon i krokarna som kan hjälpa till med det, jag bor i Nässjö.

Är helt ny på KTM då detta är den första jag äger men absolut inte den sista :) Hehe.

Gött att höra! :) Vänta bara tills du fått på ett lite öppnare system och akra mappningen!

Vet inte exakt hur fjädringen är på SMT'n men på min SMR fick jag rekommenderat att låta comp och förspänning stå på standard och returen på sport +2 klick in extra. Detta funkar riktigt bra för mig iaf. Sen har jag släppt igenom gafflarna så dom ligger 10mm över kronan, blir mer snabbstyrd utan att för den delen bli ostabil.

Det gillar jag med KTM och WP dämpningen att den går att justera så mycket och att man verkligen känner skillnad på bara några klick hit eller dit :)

Va ute på lite småvägar runt Nässjö med SMTn idag å fy fan va kul det är i jämförelse med sporthoj eller ren streetfighter. Kör ändå dämparna på sportinställning men blir å sänka något så att det blir emellan standard och sport för att få den något mjukare så den sväljer ojamnheter bättre :)

Men snacka om att "supermotard" eller vad man nu ska kalla SMTn för är roligt att köra :)

Gött att höra! :) Vänta bara tills du fått på ett lite öppnare system och akra mappningen!

Vet inte exakt hur fjädringen är på SMT'n men på min SMR fick jag rekommenderat att låta comp och förspänning stå på standard och returen på sport +2 klick in extra. Detta funkar riktigt bra för mig iaf. Sen har jag släppt igenom gafflarna så dom ligger 10mm över kronan, blir mer snabbstyrd utan att för den delen bli ostabil.

Det gillar jag med KTM och WP dämpningen att den går att justera så mycket och att man verkligen känner skillnad på bara några klick hit eller dit :)

Ska testa med sport +2 snäpp ut på allt förutom förspänning som står på sport.
Får testa sig fram lite å se vad som händer :)

Ligger i sängen o lusläser instruktionsboken till nyförvärvet i garaget.... riktigt nice!:tummenupp

EDIT: Alltså inte Rettans bok... utan det ny nya nyförvärvet som låter BRAAAAP....:hihi

Last edited:
Skulle till JB innan och åkte vägen mellan Barnarp och Rogberga. Kom att tänka på att de är förbannat mycket kurvor så den vägen skulle ni nog gilla om ni nu inte redan har åkt där. Är ju lite hus ut med vägen på vissa ställen men kan säkert vara roligt ändå :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing