Sketsnack/Allmänt tjöt

Själv är jag pepp Helvete att testa bana efter allt snack... så får väl palla mitt arsle och Gixxern ner nästa ggn ja har förutsättningarna att komma ifrån.
 
Jo fan, även jag är superkåt på att prova bana, allt "extra-mycket-snack" om bana på forumet i år (eller bad jag som tycker det har varit det?) gör ju inte det hela mindre olidligt att vänta på.

Ny MC-klädsel under vintern och en SMC-bankörning till våren är den spikade planen :)
 
Hmmm kanske är dags att se om man kan få ihop lite folk till PAINTBALL igen. Vet att jag har ett par polare som är sugna utanför SH gemenskapen så man kanske kan få till ett större gäng denna ggn.

Lite inspirerande video som uppvärmning... :hihi

 
Jag ställer lätt på paintball igen ;D Nu är vi ju lite fler aktiva här inne med så då kanske vi blir fler än sist :tummenupp

Edit: En regel för inga skydd mer än hjälmen borde vi ha såfall ;)
 
Last edited:
Är det någon som har CHEST MOUNT till Gopron att låna ut på lördag? Ska till Liseberg då och tänkte filma allting och se om de blir något att ha. Hade underlättat lite med chest mount :tummenupp
 
Hemskickad från sjukan ikväll för att komma tillbaka imorgon :( Läkarna kan inte se någon på röntgen men tror också något är brutet. No shit, bröstben och nyckelben buktar ut 2-3cm på högersidan och det knakar fint när man ändrar läge på armen. Nyckelbenet flexar 0,5 cm bakåt och i höjdled trots allt gammalt titan som sitter kvar sedan tidigare skada :gnissla

Glädjande i a f att försäkringsbolaget täcker vurpan med både olycksfall och reparation av MC. Ska försöka få ner den till mascot snart så de kan dra igång hela processen. Vore gott att komma upp i "sadeln" igen innan det är dags att ställa av.

Retar mig fortfarande att jag inte vet exakt varför bromsarna gav upp för mig. Finns säkert en hel del tänkbara teorier. Ska be Mascot kolla över bromsarna när de får in hojen. Det var i a f ok nivå på vätska kvar i behållaren och jag kollade beläggen samma morgon. Kan det ha varit luft i systemet som börjat vandra p g a vibrationer och hårdare körning än vanligt? Kärvande bromscylindrar? Vill ju inte råka ut för något liknande igen. Bara en jäkla tur att det hände där det hände och inte på vägen hem från torpet. Läskigt som fan var det iallafall.
 
Skönt att höra att du inte är down and out i alla fall trots skadan som låter mindre rolig. Hoppas allt ordnar sig smidigast möjligt och att du får lite åka igen innan säsongen är över. :tummenupp
 
Hemskickad från sjukan ikväll för att komma tillbaka imorgon :( Läkarna kan inte se någon på röntgen men tror också något är brutet. No shit, bröstben och nyckelben buktar ut 2-3cm på högersidan och det knakar fint när man ändrar läge på armen. Nyckelbenet flexar 0,5 cm bakåt och i höjdled trots allt gammalt titan som sitter kvar sedan tidigare skada :gnissla

Glädjande i a f att försäkringsbolaget täcker vurpan med både olycksfall och reparation av MC. Ska försöka få ner den till mascot snart så de kan dra igång hela processen. Vore gott att komma upp i "sadeln" igen innan det är dags att ställa av.

Retar mig fortfarande att jag inte vet exakt varför bromsarna gav upp för mig. Finns säkert en hel del tänkbara teorier. Ska be Mascot kolla över bromsarna när de får in hojen. Det var i a f ok nivå på vätska kvar i behållaren och jag kollade beläggen samma morgon. Kan det ha varit luft i systemet som börjat vandra p g a vibrationer och hårdare körning än vanligt? Kärvande bromscylindrar? Vill ju inte råka ut för något liknande igen. Bara en jäkla tur att det hände där det hände och inte på vägen hem från torpet. Läskigt som fan var det iallafall.

När byttes bromsvätskan sist?
Fukt i bromsvätskan är inget bra när man börjar köra hårt, då börjar bromsvätskan koka och bromsverkan försvinner total på en gång.
 
@Jocke: Ja, jag tror också på kokad vätska. Anderstorp sätter ju större press på bromsarna än nån annan bana med ideliga 250+ bromsningar. Även jag med nyare hoj och kolfiberbelägg får ju fade där.

Trist att de inte meckat ihop dig än men du har bra inställning - upp på hästen igen asap :tummenupp

Behöver du hjälp med att dra hojen till Nässjö så säg till
 
Jaha nu har jag en fråga.

Tänkte (bättre sent än aldrig) börja plugga till våren.

Har därför funderat på om man har råd att ha kvar hojen. Började snegla på att iaf skaffa en lite mindre hoj bara för pendling. Lär inte ha råd med några europaresor ändå.

Kom då att tänka på Suzuki SV 650/1000 som jag tycker är riktigt läcker i nakenversionen.

"Aldrig att jag har råd med den försäkringen som student" tänkte jag men kollade för skojs skull upp den.


WTF!!!

Skriven på mej i halmstad (där jag förmodligen kommer plugga) skulle en SV1000 halvförsäkrad kosta mej 2700 kr/år.

Det är ju mindre än hälften av vad jag betalar för min TDM som är äldre och har en betydligt klenare motor.

Okej att självrisken är rätt hög på sukkas märkesförsäkring men ändå.

Hur kan dom ha lyckats ragga såna bra erbjudanden medans yamahas suger?

Det här tåls att tänkas på alltså. Har knappast råd med dom 6000 om året jag ger nu men vill ju fan inte vara utan hoj hela studietiden.
 
När vi endå är inne lite på bromsar så får jag damp-kaka. Luftade igenom allt igår och bytte bromsvätska, men endå är bromsen svampig som en nyplockad karl-johan. Är jag kass på att lufta? Eller är mina slangar helt slut? Är min hojj tjurig på mig av någon annan anledning? Det går ju inte fråga den, han fick bada igår och oxå och borde vara glad.

990:- fanns stålomspunna slangar för iaf!
 
Tänkte ja startar en intresse lista för PAINTBALLEN för att se hur mycket folk vi kan få ihop samt så kan man fylla på när de funkar bäst för en om man har koll på det.

Kopiera bara listan och fyll på med namnen... :tummenupp

-----------------------------------------

SH paintball shootout 2012

1. Rav3n
2.
3.
4.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top