Sketsnack/Allmänt tjöt

Tänkte ja skulle byta stift på hojen, då ja har vissa underliga symptom med misständningar. fick dep å vägen hem igår efter långturen. Då dom inte har bytts under min ägo och troligen inte av förre ägaren då han inte ens hade bytt filtret på hojen så är de nog hög tid för det.

Frågan är vad man ska ha ? Har för mig ja läst i gamla tråden om att de är Iridium stift som gäller om man vill ha "de godaste" ? Ska kolla i Utrustning/Teknik eller övriga delar för att se, har för mig de finns nån tråd där med om vart man ska köpa dom med då de tydligen fanns billiga kina kopior på dessa som allt annat.

Fast när Iridium från Ebay är lika billiga/dyra som std. stift inom rikets gränser så är ju frågan... Nån skillnad måste de ju ändå vara. :va

Sätt dit standard lite snabbt o lätt den är ju till salu med dessutom... Jag har dessutom fått för mig att iridium är bättre när man kör riktigt hårt vilket du inte gör som jag förstått det "nej jag försöker inte vara taskig"

Hahaha först trodde ja du bara hittade på men de fanns fan nått som hette så "Plasma"... :hihi

Bah får blir 4st std NGK pluggar från Great Britan 200:- med frakt.

Hahaha först trodde ja du bara hittade på men de fanns fan nått som hette så "Plasma"... :hihi

Bah får blir 4st std NGK pluggar från Great Britan 200:- med frakt.

Jag skojar aldrig :P

Om det nu stämmer som dom promotar dom så kan det bli najs med riktigt effektiv förbränning utan mod.

Dom lär kosta flis dock. Speciellt hos ÅF i sverige :huvet

tänkte tipsa om någon har missat, Manfredsmotor i Burseryd is goin out of business. Rean startade 15/8 och håller på till 1/9 på 30% sen kör dom 40% från 3/9 och framåt. Kanske finns nått att fynda ?!

På söndag 26/8 ska jag och en polare upp till Karlsborg och kika på Enduro VM som är hela helgen där uppe. Några fler som ska upp eller som är sugna att haka på ?

Enduro VM 2012 :yoparty

dom ska hoppa över Göta Kanal, bara de kan vara värt att se... :hihi

Idag såg jag min framtida banhoj vid ett pitstop i Värnamo!

apehanger_italy.jpg

Efter ha tipsat den hemsnickarde hojens italienska ägare om småvägarna till linköping så puttrade han iväg. Under resan genom Eruopa hade han bara blivit stoppad en gång av polisen, det var i Tyskland :)

Lite info om hur de gick. (jag letade verkstad till min suzuki efter en liten vurpa)
De tog imot mig på maskot :banana, och de är bra!
Fick ut kopplingshandtag, blinkers och växelpedal (heter de så?) snabbt och smidigt. (kåpan m.m. ska de laga snenare)
Fick även pengar till ny hjälm av FB och med lite extra pengar ska jag hämta ut en ny Shoei XR 1100 jippi:D

Någon som vet om ett bilgarage man kan hyra? Behöver plats för att renovera en bil. Helst inte längre bort än 2 mil från jkpg.
Vann på lotto i lördags, grattis till mej.

Last edited:
Ja vet att de var många som hade garage inne på skanska förr vid jordbron. Tror det var hsb som hade hand om dom.:tummenupp

Någon som vet om ett bilgarage man kan hyra? Behöver plats för att renovera en bil. Helst inte längre bort än 2 mil från jkpg.
Vann på lotto i lördags, grattis till mej.

Jag tror vi är på g att slänga ut en hyregäst som inte betalat på några månader nu. Vi har stort garage i Bankeryd, bakom Sportlife, finns det mesta utom lyft.

Får återkomma på det, men kostnad är runt 1000:- per månad, är grind och låst dörr m.m, riktigt nice, tvättutrymmen, toa, vatten där inne, får rum hojjar oxå så sätt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti