Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan de vara, har sett en likadan hoj utanför Friskis i Hka... :tummenupp (Såg en bild tagen av Francis vid vad likande Åsabadet i Norrahammar så troligen är Ta-Berget)

Så kontentan blev att de finns fler röda Blackbirds... :hihi
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
'Bored at a ton on the motorway? Cog down to third and flick it up with a faint whiff of clutch. Few bikes balance so well. Truly, this is one of the greatest wheelie bikes ever made.'

/Fastbikes om ZX10R 2004/05
ImageUploadedByTapatalk1399790668.243242.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men GAAAH !!! , ge mig finare väder så man får åka lite hoj, får sätta mig på blocket och scouta enduro så man har nått att göra. :D Så kan man åka även om de är skitväder. :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Inget roligt med enduro i regn heller. Immiga brillor och skit :(

Nä Goffe. Har inte provat ZX-10. Tyvärr är den precis som Firebladen, kompetent men väldigt o-vacker i mina ögon :rolleyes:
En BMW måste vara blåvit i min ägo. De andra går så långsamt ;)

Nån mer än jag som upplever att sabbinläggsrutan här på SH laggar? Bokstäver försvinner även fast man tryckt på dem och batterierna i tg-bordet är nya Ingen annan sans strular textinmatningen så. Irriterande!

Meckade i rovan i ramen på CR'en idag. Allt runtikring kvar. Mitt bygge skenar inte direkt... :rolleyes:
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Men GAAAH !!! , ge mig finare väder så man får åka lite hoj, får sätta mig på blocket och scouta enduro så man har nått att göra. :D Så kan man åka även om de är skitväder. :hihi

Två vänner var och körde på Hökensås idag, man blir väldigt sugen på cross! Kanske det roligaste jag gjort på två hjul senaste åren, riktigt skoj att köra!
Och det har varit två helger med MiniGP i Skövde, måste snart hitta en fiddy som ska skos med motarddäck.

K-Man: Jag ska erkänna att jag varken gillade senaste Blade eller ZX10, men numera gillar jag bägge, speciellt ZX10an mer och mer. Ska bli spännande att få prova den (tyvärr hade dem inte den senast i Väring)

Ja, snabbsvarsrutan hänger inte riktigt med.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Inget roligt med enduro i regn heller. Immiga brillor och skit :(
Meckade i rovan i ramen på CR'en idag. Allt runtikring kvar. Mitt bygge skenar inte direkt... :rolleyes:

Äh Enduro kan man i alla fall ge sig ut på om de regnar, kan vara roligt ibland när man är väldigt sugen, varit där förr. Men Gathoj är inget som lockar i regnväder. :hihi

Ja "steady as she goes" är mottot med motarden ?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Meckade i rovan i ramen på CR'en idag. Allt runtikring kvar. Mitt bygge skenar inte direkt... :rolleyes:

Härligt Kman, då är ju det bara en eftermiddag kvar innan den är ihop? ;) Säg till när du vill ta premiären. Jag hänger mer än gärna på:tummenupp

Har du kört någon Aprilia än Raven? Antar att den går rätt gott och att du är nöjd? :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har du kört någon Aprilia än Raven? Antar att den går rätt gott och att du är nöjd? :)

Jorå den har man hunnit smiska runt Apan lite innan skitvädret kom, men nu har man ju blodad tand och vill ut mer men vädret har ju varit sådär senaste tiden. :4skrika

Gixxern fick dessutom ett nytt hem i helgen, åkte upp till Sthlm så kanske kommer synas på några Bulten bilder ?! :yoparty
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Rav3n: Aprilia har en bandag på Sviestad med Otto, anmäld? Jag är anmäld, hoppas inte det krockar med jobbet.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Rav3n: Aprilia har en bandag på Sviestad med Otto, anmäld? Jag är anmäld, hoppas inte det krockar med jobbet.

Hoppla de har ja missat, får ja kolla på, var hittar man info om detta ? På SH eller ?

*EDIT* hittade infon sen när man googlat. :hihi

Info: http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php

Anmälan: http://www.apriliaklubben.se/wp/

27/5 kan ja inte men kanske kan få ledigt 15/8 dock, måste cleara med kollegan då han får jobba själv den dagen i så fall. De andra har semester den veckan, men återkommer när ja vet mer.

Vad vill du ha för cross/enduro?

Tja har inte siktat in mig på något speciellt, men kikar på Husaberg 400-500, KTM 400-450 EXC, XR400/600, WR400/426/450 eller liknande.

Ser ut att bli 4-takt även om de är mer krångligt att meka med än 2-takt men gillar den karaktären bättre i enduro spåret. Fast en 2012-2014 GasGas EC300 2-takt skulle inte sitta fel heller men helt fel pengar på dessa hojar med tanke på att ja köpt ny MC.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lycka till med kommande bandagar och i valet av cross/enduro! Hoppas vi ses på ngn bandag.
 

Fenja

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2013
Ort
Vetlanda
Hoj
-02 Honda CB 600 F Hornet
Idag kan jag äntligen säga att jag tagit mc-körkortet!

Kändes märkligt att helt plötsligt åka helt själv, de jag mötte måste ha undrat vad jag satt och flinade om..!
Tack snälla Kalle för hjälpen! :) Så jäkla skönt - det kommer bli en riktigt rolig sommar! :rolleyes:
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Idag kan jag äntligen säga att jag tagit mc-körkortet!

Kändes märkligt att helt plötsligt åka helt själv, de jag mötte måste ha undrat vad jag satt och flinade om..!
Tack snälla Kalle för hjälpen! :) Så jäkla skönt - det kommer bli en riktigt rolig sommar! :rolleyes:

Grattis grattis!! Hojta när du behöver sällskap i krokarna!! :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top