Sketsnack/Allmänt tjöt

Det krävdes ett stubrace för att inse att däck och fjädring är det viktiga! Magisk skillnad.
Rav3n: läcker hoj, gillar dakar hoj och bilar! Nästa år dyker en XC60 upp, helt kapabel till en topp 10 placering.
 
Nu blir alla nyfikna, vi får väl se. Inser ja att ja kommer sakna den för mycket så kommer den troligen få vara kvar, näää säljer den inte för mitt vinter projekt, den kan ja fixa ändå. :hihi

Vi får väl se...
 
Nästan synd att sälja nu när den är så fin, nu är den redo för bandagar 2014. Har du provat KTM Superduke?
 
Jorå Super Duk:n var en hoj man testade innan man köpte K2:an, de stog och vägde där mellan, men fastnade för K2:an mer just då.

Mja vi har inte sett att ja sålt hojen ännu, står och velar så de är inte säkert att de blir något nytt, vi får se helt enkelt.

Däremot har ja fått napp på ett objekt för Dakar replican, ska se om man kan få den för ett vettigt pris så får man hala upp en projekt tråd.
 
bild.jpg

MC till och från jobbet :tummenupp ....kanske sista dagarna den här veckan....vägrar inse att det snart är dags att ställa av. Köps och säljs mycket hoj här i tråden nu. Får själv nöja mig med ett par justerbara handtag till hojjarna. Gick lite wild-and-crazy och valde blå adjusters till Gixxern :rolleyes:
 
god afton! idag har ja vart ute o övat lite på att slanga lite, tänkte be om lite tips av er med mer erfarenhet :)
själv har jag kört på 2-an i typ 35-40 o kopplat up den, har väl kört 30-40 m som längst skulle ja tro.
hur gör du/ni? :7peta ni med lika dan hoj är mer än välkommna att tipsa :tummenupp kan tillägga att hojen är orginal än så länge
 
god afton! idag har ja vart ute o övat lite på att slanga lite, tänkte be om lite tips av er med mer erfarenhet :)
själv har jag kört på 2-an i typ 35-40 o kopplat up den, har väl kört 30-40 m som längst skulle ja tro.
hur gör du/ni? :7peta ni med lika dan hoj är mer än välkommna att tipsa :tummenupp kan tillägga att hojen är orginal än så länge

50s in har du tips :)

http://youtu.be/pdsG7hZCgDs
 
2an, ge fullt från låga varv, koppla till hyfsatt tidigt. Våga hålla fullt tills du har bra höjd. Raka armar. Öva. Öva mer. (Så brukade jag göra med motard)
Nu är jag gammal och dålig..
 
2an, ge fullt från låga varv, koppla till hyfsatt tidigt. Våga hålla fullt tills du har bra höjd. Raka armar. Öva. Öva mer. (Så brukade jag göra med motard)
Nu är jag gammal och dålig..

Fullt på tvåan blir nog lite väl olalaa.. Men antingen halvgas på trean och ett snabbt avslag och sedan fullt. Raka armar och luta lite bakåt så går han upp lätt.
Alternativ två är halvgas på trean ge gas och dutta till kopplingen då momentpuckeln kommer, mata på bra med gas så du uppnår höjd ganska snabbt. Blicken långt fram som vanligt.
Troligen har du lite mer botten än vad min hoj har så runt 3500-4000 borde din mata på bra.
Med evo2 kommer puckeln något senare, runt 5200 för att sedan mata på registret ut.

tyvärr finns inga genvägar utan träning och åter träning är det som gäller.
lycka till.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top