Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Aa förfaan :) När vi hade julbord med jobbet nu så var vi där å körde. 2 kvalheat och final tror jag det va. Ni kan ju gissa vem som stod längst upp på pallen i slutet :rolleyes: Då vann jag en fin Wroom mössa. Synd bara att den va samma storlek som min 1,5års dotter har på sitt huvud. Men klart vi borde köra :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Im game för lite försäsongs karting. Count me in... :yoparty

så får man börja med och se vad man gå för på banan sen, innan man kan börja skryta om några varvtider. :hihi
 

Fidde_jkpg

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fazer FZS 1000 2002
Tjäna!


Jag behöver serva hojjen nu. 4000mils servicen med ventilkollen.

Har hört med mascot och mc-proffsen.. Men det blir en hel del pengar.

Vet ni någon som kan göra en service för extraslantar ?

yamaha FZS -02
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag skulle nog bitit i det sura äpplet o lämna till mascot ändå för då blir det riktigt gjort och i värsta fall har du garanti på jobbet !
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Tjäna!


Jag behöver serva hojjen nu. 4000mils servicen med ventilkollen.

Har hört med mascot och mc-proffsen.. Men det blir en hel del pengar.

Vet ni någon som kan göra en service för extraslantar ?

yamaha FZS -02

Hör med Jannes Mc i skillingaryd med, iaf för att jämföra priser.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Tjäna!


Jag behöver serva hojjen nu. 4000mils servicen med ventilkollen.

Har hört med mascot och mc-proffsen.. Men det blir en hel del pengar.

Vet ni någon som kan göra en service för extraslantar ?

yamaha FZS -02

Du har ju även MC guiden i Vetlanda men känns som att du borde lämna den till Mascot hur eller hur (Yamaha approved i svea rike)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjäna!


Jag behöver serva hojjen nu. 4000mils servicen med ventilkollen.

Har hört med mascot och mc-proffsen.. Men det blir en hel del pengar.

Vet ni någon som kan göra en service för extraslantar ?

yamaha FZS -02

Kan alltid kika med Anders Wenner (Tidigare Wenners motor samt Nybergs Motor) på Mekonomen i Huskvarna, han servar hojar med och ligger rätt bra i pris, märkes oberoende.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Har du nån erfarenhet om han är duktig? Hörde nått rykte att en av mekanikerna på nybergs inte va nått vidare men vet inte vem av dom det va osv....
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Anders Wenner är duktig, de få ggr man anv. sig av honom, vet inte hur mycket han pysslade med hojarna när han jobbade på Nybergs, vet att han plockade mycket med BMW hojarna. Servade både gamla crossen för många herrans år samt en DT-125 hos honom när han hade Wenners Motor i Hka.

Han försöker alltid fixa fram billigast pris på jobbet dock, kämpade på med sitt pris när ja skulle få CRF:n servad. Men de var lite mer än kamkedja och sträckare som var problemet där så... :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Im game för lite försäsongs karting. Count me in... :yoparty
Jag körde Cart utomhus i förrgår. Svinkul driftingträning!!! :yoparty

aIceCart1k.jpg

Skriv du regelboken o kör själv då...
Först till 1min 45sek på Anderstorp, behövs det fler regler? Över 10 sek över banrekord så det är uppnåeligt.

Kändes trist att inte få vara med, ffa eftersom jag inte blivit speciellt mycket snabbare alls de senaste åren :( Alla kan väl få vara med?

Lite från Sälen (Hundfjället+Tandådalen) Schysst stuga, jag och Tea (8 år) hoppade Big Air Bag, Körde SnowBike (typ trehjuling med fjädring och länkage så att man kunde luta omkull den i svängarna för att få skidorna att betta. Nåt för mig som gillar prylar med styre :) ), kalasväder mm
aHusetInne1.jpgaHusetUte.jpgaK-airbag1k.jpgaSnowBike.jpgaTeaHopp1k.jpgaTeaPark1k.jpgaSnowBikeRide1k.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De såg ju inte alls gött ut... :huvet

Ooh vinterkarting på helställ, snowbike och big jump. tja kunde varit en sämre vecka. :hihi

Men nu längtar ja själv till sommar och sol och värme.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
klar du får "va med" men mitt mål är under 1.50 och frågan är om ens det är realistiskt med ny hoj och försäkring som inte gäller... Min akilleshäl är ju att mina grejjer ska vara i mintcond helst och då är frågan hur mycket jag vågar satsa... Du får köpa en ny fin hoj med =) Ser trevligt ut i fjällen ! Själv går man på jobbet med lårkaka som heter duga efter en vurpa i skogen efter endurobus....
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Min akilleshäl är ju att mina grejjer ska vara i mintcond helst och då är frågan hur mycket jag vågar satsa.....
Där skiljer vi oss åt, men jag önskar att jag också hade samma puts på mina hoj/bil. En bra egenskap!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Först till 1min 45sek på Anderstorp, behövs det fler regler? jag och Tea (8 år) hoppade Big Air Bag
Jag kör sakta & dåligt, men jag ska försöka bättra mej & hänga på Goffen.
Bakåtvolt?
Fjällen såg kul ut!!
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Hahaha K-man, En sån snowbike har jag alltid velat ha. Byggde snowracer för med styre å skit men inte alls samma sak. Hoppade du i hoppat med den med? :tummenupp

Själv hoppas jag på under 2min på anderstorp. Vet dock inte hur långt jag har kvar dit :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hahaha K-man, En sån snowbike har jag alltid velat ha. Byggde snowracer för med styre å skit men inte alls samma sak. Hoppade du i hoppat med den med? :tummenupp

Själv hoppas jag på under 2min på anderstorp. Vet dock inte hur långt jag har kvar dit :tummenupp
Ja det var en grymt fin vecka i Sälen!
Nä, man var förpassad till en liten testbacke och fick inte köra nån annan stans pga försäkringar eller nåt bullshit. Volvo XC Camp lånade ut dem på test. Kostar 15000 kr sa de :eek: Jag körde lite småhopp i skogen intill och den var riktigt skön att hoppa med tack var fjädringen :)

Jag byggde Snowracer med moppemotor i gymnasiet :hihi
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top