repan
Gudomlig sporthojare
kostnaden är hög för försäkringsbolaget ... iofs lika hög som om du eller jag skulle krascha men vi betalar mer i premie.Gustav1 skrev:Vad menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kostnaden är hög för försäkringsbolaget ... iofs lika hög som om du eller jag skulle krascha men vi betalar mer i premie.Gustav1 skrev:Vad menar du?
brinckis skrev:kostnaden är hög för försäkringsbolaget
jo jag förstår att de skall ta in de pengar någon annanstans. men kostnaden blir hög för dem när folk skenförsäkrar (denna enskilda kund). de får in en låg premie och skall betala ut en hög ersättning. detta kommer sen vi dödliga vara snälla att betala för ett försäkringsbolag skall inte gå men förlust.Gustav1 skrev:Kostnaden är noll för försäkringsbolaget, de går till och med med vinst.
Kostnaden ligger hos de som väljer att göra rätt för sig och betala för sig.
Det var mest ett skämt. Sorry...sporTlovEr skrev:Nej du! Min far skulle inte få någon billigare premie än mig dessutom tror jag inte han är intresserad av att äga en sporthoj då han kör custom själv.
Jag får betala under 3500 kr helår helförsäkring jag behöver inte skenförsäkra, låt gå att jag har en gammal hoj, men 147 hk, med ett björnvrid(tacka 5 ventiler och exup för det) kan fortfarande piska upp det mesta nya hojar rakt fram i alla fall.
Men det är ändå bra att någon kan starta en tråd och belysa frågestälningar i olika aspekter.
Men vad folk INTE TÄNKER PÅ!!!!!!!!!!!!! Är att om man ställer hojen på sin far/mor, om det skulle hända något att båda eller någon skulle gå bort(hypoteser, hypoteser) sen kanske man har syskon/halvsyskon mm mm, betänk då att man inte längre har en hoj, utan den tillhör ett dödsbo..där alla vill vara med på sin beskörda del, finns folk som varit med om sådant..Allt kan hända!
Robban_C skrev:En del lyckas med att få ut ersättning trots skenförsäkring. Dessa belopp är ofta (liksom de flesta olyckor med hoj) rätt stora. Dessa fall drabbar oss som borde ha en lägre premie om dessa fall inte funnes.
För de som får nyttja hojen med högre självrisk så betraktar inte jag det som sken så länge det är föräldern som äger hojen. Dvs har det ekonomiska intresset i hojen.
Den springande punkten för mig är liksom att man medvetet, för egen vinning, lägger sig i en premiegrupp man inte hör hemma i och sen döljer detta för fb.
Dessutom sticker det som fan i ögonen att höra valpar som gått ikull i samband med rent jävla lek säga att "Det gör inget, jag har så låg självrisk eftersom jag har knarren försäkrad på farsan. Dessutom kan jag ju passa på att få ett nytt skinnställ av fb samtidigt." Detta har jag alltså hört i verkligheten.
Och jag som väljer att försäkra på mig själv, jag håller mig till enbart trafik eftersom jag dels tycker att hel är för dyrt (delvis pga skenare), dels eftersom jag anser att jag pröjsar för mitt ist f att snylta på andra (dvs fuska med premiegrupperna).
Man köper den hoj man har råd med, önskat försäkringsskydd inräknat.
Ett annat exempel som jag tagit upp tidigare:
Jag vill åka Lambo Miura men åker Renault eftersom det är vad jag har råd med. Eller egentligen vad jag anser mig vilja betala för bilåka.
Jaja, jag vet att jag kommer att bli påhoppad nu, det blir jag alltid så fort jag säger min mening i detta ärende. Och jag kan fortfarande inte förstå de som hoppar på mig och försvarar skenande för att i nästa mening säga att de inte sjäkva skenar.
Von Gordis skrev:Skenförsäkrandet kostar inte fb många kronor.
Vad som däremot kostar är alla de som kört på ett olagit sätt när de klotat men som när f-papprena fylls i börjar slingra sig.
Om du (läs: alla ni moraltanter) skulle åka i 90 på 50-väg och klota pga grus/gupp/rådjur/katt/duärenklåpare/osv skulle du då ärligt och uppriktigt rapportera att du kört i 90. Om svaret blir ja ljuger du.
Det är DU som kostar pengar!
Von Gordis skrev:Skenförsäkrandet kostar inte fb många kronor.
Vad som däremot kostar är alla de som kört på ett olagit sätt när de klotat men som när f-papprena fylls i börjar slingra sig.
Om du (läs: alla ni moraltanter) skulle åka i 90 på 50-väg och klota pga grus/gupp/rådjur/katt/duärenklåpare/osv skulle du då ärligt och uppriktigt rapportera att du kört i 90. Om svaret blir ja ljuger du.
Det är DU som kostar pengar!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär