lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Jag fick lite bekymmer med min hoj! laddar 1,3 bar ungefär och om jag drar lite på växlarna så stickar laddtrycket iväg uppåt, och det vill jag inte. Är ju rädd om grejorna. Funkade fint när jag laddade 1,1 bar, då höll den sig där, men nu vill den inte längre. Nu skenar den. Varför? Hur ska jag fixa? Är det större wg-dosa som behövs? Får gärna vara en enkel lösning eftersom jag är ganska trött på att skruva...
Det verkar de flesta turbohojägarna vara nu... Kör med originaldosan till min TD04-16T nu men jag har en T3-dosa här någonstans (i röran), och jag har fått för mig att den ska vara ganska bra. Hur löses detta på enklast sätt? Har kontrollerat alla slangar till hi/low-switchen, kompressorhuset och till wg:n, och det läcker inte någonstans. Tacksam för snabb hjälp! Verktygen ligger framme i garaget redan!
Jag fick lite bekymmer med min hoj! laddar 1,3 bar ungefär och om jag drar lite på växlarna så stickar laddtrycket iväg uppåt, och det vill jag inte. Är ju rädd om grejorna. Funkade fint när jag laddade 1,1 bar, då höll den sig där, men nu vill den inte längre. Nu skenar den. Varför? Hur ska jag fixa? Är det större wg-dosa som behövs? Får gärna vara en enkel lösning eftersom jag är ganska trött på att skruva...