Har en GSX-R 750 -04 med PowerCommander 3, Yoshimura slip-on och annat luftfilter (typ K&N), som jag fick bänkad av Dynostar på Gotland Ring.
Effekt & momentkurvan ser hyffsat normal ut för modellen, men A/F-ration skenar vid ~8.500rpm. Från att ligga mellan 12,5 - 14,5 under registret 4.000 - 8.000rpm så skenar den i taket till 18,0 (eller mer, skalan slutar där) vid 8.500rpm.
Jag pratade med Dynostar-killen och han menade att tjuvluft i avgassystemet generellt sett kunde påverka A/F-resultatet, men att kurvan då skulle ligga högre över hela registret och inte som i mitt fall skjuta i höjden vid ett visst varvtal.
Om jag förstått saken riktigt så verkar min hoj gå rejält torrt över 8.500rpm enligt mätningen och enligt mitt sätt att se på saken så borde den gå lite fetare på högre varv för att kompensera effekten av luffarturbon.
Är PC3:an åt skogen felmappad eller finns det någon annan förklaring (hojen går bra, har dock inte haft möjlighet att kolla stiften)?
Effekt & momentkurvan ser hyffsat normal ut för modellen, men A/F-ration skenar vid ~8.500rpm. Från att ligga mellan 12,5 - 14,5 under registret 4.000 - 8.000rpm så skenar den i taket till 18,0 (eller mer, skalan slutar där) vid 8.500rpm.
Jag pratade med Dynostar-killen och han menade att tjuvluft i avgassystemet generellt sett kunde påverka A/F-resultatet, men att kurvan då skulle ligga högre över hela registret och inte som i mitt fall skjuta i höjden vid ett visst varvtal.
Om jag förstått saken riktigt så verkar min hoj gå rejält torrt över 8.500rpm enligt mätningen och enligt mitt sätt att se på saken så borde den gå lite fetare på högre varv för att kompensera effekten av luffarturbon.
Är PC3:an åt skogen felmappad eller finns det någon annan förklaring (hojen går bra, har dock inte haft möjlighet att kolla stiften)?