Skattebesked

Staten har beslagtagit en stor del av dina finansiella medel (som de sedan kommer att hantera på ett ytterst oaktsamt sätt) under paroller såsom "olikheter är orättvisor" och "fritt val är förlorad statsmakt", vid kontrollräkning upptäcker de att de beslagtagit en halv eller 3/4 procent för mycket vilket du får åter.
Det är väl ingen situation att glädjas över.

honkiie skrev:
jag blir då bara förbannad på det där, varje år får man typ 700kr och sen kommer folk med exakt samma jobb och får tillbaks miljardbelopp. Garanterat att dom bara gissar eller snurrar på en tombola.
Säg te löneavdelningen å skicka in mer pengar till Fet-Göran, ta STORA lån med MYCKET HÖG ränta, flytta lååååångt från arbetet etc. etc. så ska du med se till att få tillbaka pengar fast du har kvar samma jobb...

fick mitt oxå idag. Betala 4 lök! så går det när man haft minst två jobb samtidigt under förra året.

ingen som har tips som man kan dra av för som inte är det allra vanligaste..??

Alex 6R skrev:
fick mitt oxå idag. Betala 4 lök! så går det när man haft minst två jobb samtidigt under förra året.

Måste väl ändå komma upp i 4 lök i reseavdrag?

Har du tjej/gay-kompis på ort långväga från din arbetsgivare, bli sambo med han/henne inför nästa års deklaration. Sambo blir man genom att skriva sig på samma adress som sin tjej/gay-kompis. Man behöver inte vara kär, idka sex el. hångel för att klassas som sambo av Riksskatteverket.
Att ha maka/make, barn el. sambo på annan ort än din arbetplats gör det giltigt att dra av för dubbelt boende el. sk. övernattningsbostad. Dvs din nuvarande bostad blir avdragsgill som övernattningsbostad eftersom du ingått samboskap på annan ort långväga från din arbetsgivare.
Utan samboskap, äktenskap eller barn från häradsbetäckningen är avdragsgill för dubbelt boende begränsat till 3 mån.

Detta gäller naturligvtis inte skensamboskap med uppsåt att kringå skatt eftersom detta är olagligt.

Alex 6R skrev:

Då är vi 2 :huvet

Blir väl att skensambovariantskap.....

*DanTheMan* skrev:

Mina aktier går aldrig med vinst så det behöver jag inte bekymra mig om. ;)

4 000 tillbaka och sen så räknar jag med totalt 22-23 000 i reseersättning minus dom vanliga 7 000. Och sen får man väl 30 procent av det som blir kvar eller vad är det?

*DanTheMan* skrev:
Ja jävlar va kul va :huvet
38 000 att betala,,god dag yxskaft.Blir att käka makroner o ketchup i år.

Du menar att det kom som en överraskning?

En god regel är, varje gång du tjänar stålar bör du lägga undan till beskattningen av inkomsten, förmodligen tjänade du under året sisådär 80 loppor extra, efter skatt hade du alltså sisådär förti loppor över, så jag har lite svårt att tycka synd om dig...

flugan skrev:
Staten har beslagtagit en stor del av dina finansiella medel (som de sedan kommer att hantera på ett ytterst oaktsamt sätt) under paroller såsom "olikheter är orättvisor" och "fritt val är förlorad statsmakt", vid kontrollräkning upptäcker de att de beslagtagit en halv eller 3/4 procent för mycket vilket du får åter.
Det är väl ingen situation att glädjas över.

Det är det väl visst, dom hade ju lika gärna kunnat dra för lite, så att man sitter med en sur skuld.
Det optimala vore ju att dom drog exakt, men jag föredrar att vara på den säkra sidan med ett par tusenlappar, jag förlorar inte sååå mycket ränta på det, och jag får ju igen pengarna och just den månaden kan jag unna mig mågot extra.

Jag har inte ens ansökt om jämkning, det rör sig om fyra hundra i månaden, som jag sedan kan sätta in på hojkontot när jag får tillbaka dom.
Har dom dragit fyrahundra mindre i månaden skulle dom gå till löpande utgifter och hojkontot skulle vara tomt.

GuW skrev:
Det är det väl visst, dom hade ju lika gärna kunnat dra för lite, så att man sitter med en sur skuld.
Det optimala vore ju att dom drog exakt, men jag föredrar att vara på den säkra sidan med ett par tusenlappar, jag förlorar inte sååå mycket ränta på det, och jag får ju igen pengarna och just den månaden kan jag unna mig mågot extra.

Jag har inte ens ansökt om jämkning, det rör sig om fyra hundra i månaden, som jag sedan kan sätta in på hojkontot när jag får tillbaka dom.
Har dom dragit fyrahundra mindre i månaden skulle dom gå till löpande utgifter och hojkontot skulle vara tomt.

Någon sorts tvångssparande mao?

Otäckt.

Jag känner på mig att jag kommer få betala tillbaka. jag har aldrig tur :(

GuW skrev:

Word :tummenupp

Nar du inkomstdeklarerar i USA har dupengarna inom 10 dar.
Folk har valdigt svart att forsta varfor det tar sa lang tid for folk i Sverige. Det har jag oxa...

:va

UrbanTiger skrev:
5.500:- blev det. Ska köpa sprit för pengarna och dränka mina sorger :död

Alla kristna känner sorg denna dag. Men du, den kristna familjen är stor och du är inte ensam :pannkyss

Jag ber för dig!

www.maktskifte06.se

Ska betala in en kvarts förmögenhet enligt första beskedet.
Men får man lägga några timmar på att missförstå avdragsrätten kanske skatten kommer ner på en human nivå.

Av princip försöker jag alltid pressa ner skatten till 50% av vad jag fått in. :huvet

UrbanTiger skrev:
Det är nog bäst att du gör det för jag fick ett riktigt bryt på kärringjäveln ikväll :gnissla
Gravida kärringar borde spärras in.

Nu är de fan påsk, skål på dej :fyllisar

Ja, skål :fyllisar Ballantines är fan inte det godaste man kan dricka :brinnerup

Gravida kvinnor borde föda efter 3 dagar :gnissla

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...