Skatteåterbäringen är här!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Okej, man kanske inte ska bli glad att man får pengar som är ens egna, men jag skiter i det!

Jag blir det ändå, 6000kr lagom till Norgetouringen.. Lär behövas! :)

Tack Skatteverket för att jag inte behövde vänta två månader till på pengarna.

Fick min igår, 4 och ett halvt tusen :tummenupp urbra att man inte behöver vänta till slutet på sommaren längre. Lägger sig bra på kontot tillsammans med semester-ersättningen!

CJ900RR skrev:
Fick min igår, 4 och ett halvt tusen :tummenupp urbra att man inte behöver vänta till slutet på sommaren längre. Lägger sig bra på kontot tillsammans med semester-ersättningen!

5000 här, pengar som har varit mina hela tiden men som jag inte får förräns nu! :mad:

Solid snake skrev:
5000 här, pengar som har varit mina hela tiden men som jag inte får förräns nu! :mad:

Hur fan deklarerar du människa?
Du kan ju ansöka om jämkning och riskera att få betala lika mycket i klumpsumma, mej kvittar det, jag får ju igen pengarna, och hur mycket ränta förlorar man på ett par tusenlappar egentligen?

8600 kr hohoho :)

Tyvärr måste det läggas i sparbössan till en ny hoj. Hade varit gött att bränna dem i sommar annars! :fyllisar

Solid snake skrev:
Ja min syster hjälpte mig eftersom det var första gången för mig.

URK! Det där ville vi inte höra! Håll det ni håller inom familjen inom familjen... :zpy

;)

GuW skrev:
Hur fan deklarerar du människa?
Du kan ju ansöka om jämkning och riskera att få betala lika mycket i klumpsumma, mej kvittar det, jag får ju igen pengarna, och hur mycket ränta förlorar man på ett par tusenlappar egentligen?

äh det handlar väl om mer än bara ränta,
din alternativa kostnad, saker du är tvungen att säga nej till bara för att staten lånar dina pengar.
Det är värt mycket.

Solid snake skrev:

Att felcitera är en skön konst och du får ursäkta om jag inte kan gå förbi ett sådant upplägg. Med tanke på hur bra jag är på att trycka mig ut på sätt som definitivt lät bättre inne i huvudet än ute där folk ser på (för att parafrasera (vad det nu heter på svenska) Nalle Puh). Du har en tillgodo, helgfria söndagar två till priset för en! :tummenupp

Fick mina stålar igår, märkte jag nu. Pengarna täcker nästan försäkringen i ett kvartal. :)

36 020 skr tillbaka från staten som den har stulit och fått ränta för... Vem är närmsta Yamaha-återförsäljare?

stoffer skrev:
Man får väl ränta på pengarna man får som återbäring.. eller?
Icke...

Last edited:
och jag mitt klantiga arsel fick ett brev igår om att jag inte deklarerat :huvet

va och lämna in papprena idag.. 1000:- kostar det att inte ha nåt minne :4skrika

tretysenfemhundrakronor. phett. ännu mer roadracing träning för dom stålarna. men först laga hojen. ett välkommet tillskott i kassan.

Ni som fått pengar, deklarerade ni över nätet utan några ändringar? Jag vill också ha mina pengar! :huvet

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...