Skatteåterbäring räddar säsongen -07!

Helt underbart! Skatteåterbäring på 11k räddar min hojsäsong. Satte med en tår i ögat ut hojen på blocket för ett par veckor sen.

Nu är annonsen raderad och öhlinsfjädrar till framgaffeln beställda! Detta bådar gott inför säsongen -07! :yoparty

Kokke

Hehe märks hur glad du är :)

Lycka till och ha en trevlig sommar :tummenupp

Men du skriver upp summan som du fick fram och -7000

Nix minska inte med 7000 utan ta hela beloppet du får fram, skatteverket drar automatiskt av 7000 så om du minskar med den summan så drar skatteverket av samma och ja då kanske det inte blir sååå mycket kvar.

Sen måste du uppfylla villkoren får avdrag för resor till och från arbetet. Allt står på www.skatteverket.se eller i broschyren "Dags att deklarera" eller så kan du ringa 0771-567 567. så får du hjälp!:D

Men du skriver upp summan som du fick fram och -7000

Nix minska inte med 7000 utan ta hela beloppet du får fram, skatteverket drar automatiskt av 7000 så om du minskar med den summan så drar skatteverket av samma och ja då kanske det inte blir sååå mycket kvar.

Sen måste du uppfylla villkoren får avdrag för resor till och från arbetet. Allt står på www.skatteverket.se eller i broschyren "Dags att deklarera" eller så kan du ringa 0771-567 567. så får du hjälp!:D

Okej :) hade bara för mig att det stog i rutan -7000:- men kom ihåg fel.
Att man uppfyller villkoren är ju en självklarhet för att få dra av :tungan

Helt underbart! Skatteåterbäring på 11k räddar min hojsäsong. Satte med en tår i ögat ut hojen på blocket för ett par veckor sen.

Nu är annonsen raderad och öhlinsfjädrar till framgaffeln beställda! Detta bådar gott inför säsongen -07! :yoparty

Kokke

Skönt:tummenupp Med lite sen start kanske:va skatteåterbäringen kommer väl tidigast till midsommar..

Du får bara dra av om du sparar två timmar per dag jämfört med kollektivtrafiken. Glöm inte det. Specialgranskning på reseavdrag i år hos skatteverket så var noga när du skriver in dina siffror.

//Niclas

Behöver hjälp av nån mer snabbtänkt än mig själv.

Förra året pendlade jag till jobbet.
Det var 8,6 mil ToR i 6 månader. Jobbar 21 dagar per månad.

Sen flyttade jag.

Resterande 6 månader är det 2,5 mil ToR.

Hur mkt får jag dra av? 18 kr milen är det väl? Totala summan?

Och ja, jag är inget vidare genì på mattematik. Gjorde klart Matte A-kursen ca 17 timmar före utspringet...Hade ju bara haft 2,5 år på mig...

En jävla massa minus!
Men det är bara att utfodra barnen med knäckebröd och vatten
så att deras pappa kan åka hoj.

P.s jag horar för däck!

Du får bara dra av om du sparar två timmar per dag jämfört med kollektivtrafiken. Glöm inte det. Specialgranskning på reseavdrag i år hos skatteverket så var noga när du skriver in dina siffror.

//Niclas

Där jag jobbar finns det ingen kollektivtrafik :yoparty Ska jag ta bussen kommer jag 1 timme för sent och jag måste åka hem 1/2 timme tidigare för att hinna med bussen. Har dessutom nån km till närmsta busshållplats. :D
O ja, jag jobbar ute på vischan....:gnissla

//Niclas

specialgranskning av reseavdrag i år??? Vad vet du som jag inte vet??

Ett enkelt tips för att slippa betala rest skatt.
Alla har kanske inte denna möjligheten men en del kanske, säg till på ditt lönekontor
att du vill att dom ska dra 35% skatt istället. Blir sån liten skillnad varje månad i plånkan.
Men man blir så glad när deklarationen kommer. :)

2863628 Ett enkelt tips för att slippa betala rest skatt.
Alla har kanske inte denna möjligheten men en del kanske, säg till på ditt lönekontor
att du vill att dom ska dra 35% skatt istället. Blir sån liten skillnad varje månad i plånkan.
Men man blir så glad när deklarationen kommer. :)
Ehm... låna ut pengar till staten medvetet utan ränta? Njaaaaa :gnissla

Kokke
kul för dig, värre för oss som tjänar över 317000 kr =52 % skatt direkt till bottenskiktet, hehe

:banana nu kommer skatteåterbäringen för oss som fortfarande är så gammalmodiga och skickar in papperskopia (gör avdrag för milersättning etc).

det var som f...

min återbäring gick åt som smör... trots att det inte varit någe vidare solsken.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard