Skatteåterbäring NÄR?

Kan man få tillbaka pengarna redan nu? Skulle va riktigt bra då jag har lite ont om pengar och ska ta körkort för både bil och tung hoj nu :) Och hur gör man om man inte har något bankID? För man måste väl vara 18 för det? Och jag fyller inte förens om 2 månader. :gnissla

Kan man få tillbaka pengarna redan nu? Skulle va riktigt bra då jag har lite ont om pengar och ska ta körkort för både bil och tung hoj nu :) Och hur gör man om man inte har något bankID? För man måste väl vara 18 för det? Och jag fyller inte förens om 2 månader. :gnissla
Tidigaste utbetalning är strax innan midsommar (under förutsättning att du deklarerat via Internet, telefon eller sms samt har angivet bankkontonummer). Jag försökte ansöka om tidigareläggning av utbetalning när jag pluggade. Åberopade dubbla hyror, inget CSN och ytterligare särskilda snyftskäl. Fick bara en skön lagtext underskriven av någon bitter skattetant. Så nej, det är rätt svårt att få ut pengarna i förtid.

BankID behöver man väl inte vara 18 år fyllda för att få ha? Bara att ansöka plättlätt genom Internetbanken? Eller?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph