Skatteåterbäring 05?

tobbeviking skrev:
Sist jag kollade så fattade jag det som att jag skulle få stålarna V31.
Men det är ju ingen garanti för att jag fattat rätt om dom skrivit fel.....eller nått :hihi
//Tobbe
Jag hajade inte det, stod ju massor 2004 osv, vet inte om det var gammla uppgifter eller om de menade att det var 2004 års skatt som ju betalas tillbaka då som menades.

Men det beror ju också på om du anmält konto osv, mitt hann inte bli registrerat :huvet Då hade man ju haft chansen att få stålarna redan i maj.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Men det beror ju också på om du anmält konto osv, mitt hann inte bli registrerat :huvet Då hade man ju haft chansen att få stålarna redan i maj.
//Tobbe
jo det har jag(konto alltså), men jag missade att godkänna deklarationen via telefon eller internet.

konto måste man väl ha anmält nu, man får ju inte stålarna på utbetlaningsavi längre, antar att man åker på en rolig avgift om man nu inte anmält ett konto som de kan överföra till.

Silwer skrev:
jo det har jag(konto alltså), men jag missade att godkänna deklarationen via telefon eller internet.

konto måste man väl ha anmält nu, man får ju inte stålarna på utbetlaningsavi längre, antar att man åker på en rolig avgift om man nu inte anmält ett konto som de kan överföra till.
WHAT!?
Nu blir jag ju nervös! För strular det för ngn så är det mig :gnissla
//Tobbe

hehe, ja alltså, man fick ju en lapp hemskickad där man skulle fylla i sitt kontonummer, det var rätt länge sen.

De hotade ju med att man var tvungen att ha ett konto för överföringen minns jag.

Hoppas på 31 då, vore riktigt fint, det är nästa vecka.

Silwer skrev:
hehe, ja alltså, man fick ju en lapp hemskickad där man skulle fylla i sitt kontonummer, det var rätt länge sen.

De hotade ju med att man var tvungen att ha ett konto för överföringen minns jag.

Hoppas på 31 då, vore riktigt fint, det är nästa vecka.
Eftersom du skrämt upp mig med kontoblaj så sitter jag nu i telekö :hihi
Men "körösten" sa att utbetalning sker V31-32 och i första hand till dom som anmält konto.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Eftersom du skrämt upp mig med kontoblaj så sitter jag nu i telekö :hihi
Men "körösten" sa att utbetalning sker V31-32 och i första hand till dom som anmält konto.
//Tobbe
ah, då vet jag, tackar.

Hur fan går det om man nu inte har anmält konto då?

mer väntetid och jävulskap kan man tänka.

Silwer skrev:
ah, då vet jag, tackar.

Hur fan går det om man nu inte har anmält konto då?

mer väntetid och jävulskap kan man tänka.
Ja förmodligen, är det inte det RSV är till för? Att jävlas alltså :rolleyes:
Men det var inte aviavgiften dom hotade med som kassaservice tar ut?
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Ja förmodligen, är det inte det RSV är till för? Att jävlas alltså :rolleyes:
Men det var inte aviavgiften dom hotade med som kassaservice tar ut?
//Tobbe
ja du, på mitt papper stod det att man var tvungen att anmäla sitt konto senast (visst datum) osv, annrs riskerade man at få vänta och nån avgift.

Men du har kanske rätt.

Jag tycker vårt kära skatteverk verkar vara lite oseriöst...dom verkar ju göra som dom vill, skjuter på återbetalningar framm och tillbaka och låvar till höger och vänster utan att hålla löften. Det ända som skjöts nogrant är innbetalningar :( är mam bara en dag försenad så får man en straffavgift som skulle räcka till att köpa en ny hoj.

Silwer skrev:
ja du, på mitt papper stod det att man var tvungen att anmäla sitt konto senast (visst datum) osv, annrs riskerade man at få vänta och nån avgift.

Men du har kanske rätt.
Nja, jag gissade bara om avgiften.
Men nu när jag ringde så kollade tjejen på RSV om mitt konto var infört och det var det. Helt otroligt, 6 av 5 möjliga punkter brukar jävlas för mig när det gäller sånt här :rolleyes:
//Tobbe

Pengarna brukar komma till de som anmält konto först, pengarna via utbetalning på post kommer senare.
Jag längtar tills våra kommer. Äntligen kan vi betala av vårt kök och få massor med pengar över!

Två år i rad har jag noggrant angivit och skickat in mitt kontonummer i god tid, för att få ut tidig återbäring, två gånger har det misslyckats :huvet

IOFS betyder det bara att (dom) jag har pengarna kvar, men dom hade jag kunnat använda på min semester (nu).

Jag ringde och frågade om dom inte kunde dra en vild gissning på vilket konto dom skulle sätta in dom på (dom har ju trots allt stenkoll på alla konton jag har när dom ska kolla om jag har pengar) men det gick inte, inte heller gick det att få ut pengarna tidigare annat än om man skulle emigrera eller om kronofogden ville ha dom.

Skit samma, jag har lånat så jag klarar mig (privat-räntefritt), så får jag betala tillbaka när pengarna kommer, men nästa gång kommer jag att ringa lååååångt i förväg och kontrollera att dom har mitt kontonummer

hahaha, nä det är alltid du som ska uppge alla uppgifter, det är som på försäkringskassan, facket eller liknade, de vet redan allt som finns om dig, ändå ska du fylla i mängder av papper för varenda minsta grej, troligen är det till för att de dels ska kunna skylla på dig om nåt går fel och för att trassla till så de har nåt jobb att utföra överhuvudtaget.

Det handlar ju heller inte om pengar vi får här, utan våra pengar som staten håller inne för oss.

ja själv har jag inte fått nått jävla brev hem det kan jag lova, undrar omd et är posten som knullar med mig. Fick nyss påminnelse om skatten också trots att jag aldrig fått nånting före det.

Vilken tur att man deklarerar på nätet och fick pengarna i juni redan... :yoparty

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet