Skarp knävinkel på en gsxr 1000?

Zeb_Macahan skrev:
Man sitter inte bekvämt på en 100milatur. Men å andra sidan så gör du det inte på någon annan sporthoj heller, det ligger liksom i naturen!

Nä det har jag inte räknat med, att det ska vara bekvämt på långturer, men jag är orolig för om det blir olidligt...men det kanske beror på hur mesig man är eller nått :hihi .

Zeb_Macahan skrev:
Där tog du väl i så du sprack :7peta :tungan

Jag har åkt 2000 mil på gsxr750 och 1000 på gsxr1000 och det är nästan jämnt hugg mellan dom.
Nej, jag tar inte alls i. 1000 är otroligt rymlig jämfört med lillgixxern. Mycket stadigare också (bra på långturer). 750 har jag aldrig kört.

Psykfall skrev:
men det kanske beror på hur mesig man är eller nått :hihi .

Käre watson, du löste just gåtan... :D

Man får bita ihop. Och vad gör det att man tar ett fikastopp extra á 10 minuter när man äger en så underbar hoj... :hihi :banana

//jaG

600 och 750 är exakt lika "rymliga" (om ordet passar sig i detta sammanhanget :rolleyes: )

Så enorm skillnad är det inte, jag har kört emmis 600 mycket, min gamla 750 ännu mer och min 1000 relativt mycket.

Att den är stabilare och framför allt bottenstarkare är naturligtvis ett + på långresan.

//jaG

Bingo skrev:
Nej, jag tar inte alls i. 1000 är otroligt rymlig jämfört med lillgixxern. Mycket stadigare också (bra på långturer). 750 har jag aldrig kört.

Psykfall skrev:
Nä det har jag inte räknat med, att det ska vara bekvämt på långturer, men jag är orolig för om det blir olidligt...men det kanske beror på hur mesig man är eller nått :hihi .
Du kommer att få olidligt tråkigt. Men du kommer inte att åka olidligt obekvämt. Däremot kommer du att bli av med ditt körkort. Det är en konsekvens av att det är olidligt tråkigt att köra så långa transportsträckor :D

Edit: ett större "problem" än knävinkeln på gixxrarna är den framåtlutande körställningen. Man har en stor del av sin vikt på styret - vilket är tröttande för handleder och axlar. Min erfarenhet är att det krävs en del fartvind för att "lyfta upp" kroppsvikten från styret. Under 130 km/h blir det ganska tungt, förutsatt man inte åker på kurviga vägar för då är det inget problem.

Last edited:
Psykfall skrev:

På långturer så kanske det blir obekvämt med elak körställning - det kan man ju stå ut med. Vid aktiv körning så kan däremot själva framfarten påverkas i och med att man kanske inte kan flytta sig korrekt i sadeln om benvinkeln är allt för elak - det kan man däremot inte stå ut med.

Zeb_Macahan skrev:
Man får bita ihop. Och vad gör det att man tar ett fikastopp extra á 10 minuter när man äger en så underbar hoj... :hihi :banana

Resonemanget låter väldigt vettigt :hihi

Jaja, tackar för alla svar :tummenupp ! Nu måste jag tyvärr slagga :brinnerup men var inte rädda för att skriva fler kommentarer!!!

Psykfall skrev:
Resonemanget låter väldigt vettigt :hihi

Jaja, tackar för alla svar :tummenupp ! Nu måste jag tyvärr slagga :brinnerup

Själv tackar jag för denna plötsliga möjlighet fortsätta MITT KORSTÅG MOT SUZUKIS ELAKA BENVINKEL

Bara skojar :D

Zeb_Macahan skrev:
Så, spring å köp nu!

//jaG
Just det!

Och kom ihåg, alla barn, att Suzuki är hojen för karlar med hår på ryggen :yoparty :D

Benvinkeln på min Speed Triple är värre ändå, iaf på höger sida sen fotpinnestaget gick av. Nu är jag tvungen att ha foten på kraschpinnen bak. :gnissla

Bifogat

• bak2.jpg
    bak2.jpg
    27.9 KB · Visningar: 57
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup