Skaraborg?!?

Ser ju att kunna bli ett gäng i alla fall :tummenupp
Tyvärr så verkar ju inte vädra visa sin bästa sida till helgen men vi får väl hålla ut o se om inte nästa helg kan funka eller?

Någon som har något förslag på trevlig hojväg?

Får även passa på att säga hej till Gpx och svan_svan :hej

/Lasse

LO_R1 skrev:
Tyvärr så verkar ju inte vädra visa sin bästa sida till helgen men vi får väl hålla ut o se om inte nästa helg kan funka eller?

/Lasse

Tackar, hej på dig ochså!

Kan inte åka dom närmaste helgerna, men ut o åk med er :D

Klart man hänger på..........

om hojen bara är klar så.... tänkte lacka fälgarna först.

Annars blir det väl fler turer i sommar.

Eller varför inte bankörning på Kinnekulle.

LO_R1 skrev:

/Lasse
Hela västra götaland är ett smultronställe när det gäller hojvägar=) kör vi utåt kusten kan jag guida lite, kustvägen ut till Svanesund är rätt go, det går fint o vrida på lite

Last edited:
App app! Passa på att vinka till flickan min fall du är där, hon jobbar nämligen där...

red_ninja skrev:
ahh, där har man ju kört nångång, överrallt kring kinnekulle är bra krokvägar, jag blir gärna guidad där igen, o sedan avsluta med en glass/kaffe på rådhuskonditoriet i Lidköping
så får posörerna visa upp sej lite oxo :) :)

Biker_R1 skrev:
Klart man hänger på..........

om hojen bara är klar så.... tänkte lacka fälgarna först.

Annars blir det väl fler turer i sommar.

Eller varför inte bankörning på Kinnekulle.

Skulle inte Bike events anordna körning på Ringen? Har bestämt hört något mumlas om det.

Beroende på när det blir så kanske jag är intresserad, så lägg upp mer info när det börjar närma sig.

Jonas skrev:
Enligt Jonneboy:s sticky är det banåkning på Kinnekulle med bikeevents den 23/8. :tummenupp

Klart att du ska med och åka med oss! :rock

Om inte jag följer med, så kanske jag vet nån därhemma som vill följa med på en tur....

har du hittat mig än i den gamla skolkatalogen :D

Jonas: jag jobbade på semper i 3 veckor tills jag gav upp och inte orkade mer och då var det någon som sa något om en ducati som var gul :)

mr_rockster, du får gärna berätta lite mer om Avon Days på kinnekulle. Är det någon form av banåkning som är öppen för allmänheten?

Tyvärr så är den banåkningen med Avon redan fullbokad. Mer info om du vill kolla ändå hittar du på http://www.proimp.se/avond/

Jag hänger på när ni ska ta en tur i Skaraborg!!! :cool:

LO_R1 skrev:
mr_rockster, du får gärna berätta lite mer om Avon Days på kinnekulle. Är det någon form av banåkning som är öppen för allmänheten?

LO_R1 skrev:
Tänkte bara höra efter lite om det finns några här på forumet i skaraborgstrakten som är intresserad av att dra ihop ett gäng o köra lite härliga krokiga vägar tillsammans?
Kanske träffas på något ställe (skövde? skara? mariestad? lidköping? annan ort?) och utgå därifrån med "resan som målet".

Fortsätt att posta i den här tråden om ni är intresserade.

/Lasse

Jag är naturligtvis på! Gick in på sidan idag för att leta rätt på just en sån här länk!!! :tummenupp

Ska bli kanonkul och vi har en hel sommar att fylla med åkning. Kanske skulle börja planera för en träff?

För er som inte vet kan jag även upplysa om att MC-kompaniet i Väring har öppet hus på lördag och söndag nu till helgen. Hoppas jag får se många av er där!

:crash ...är på!!!!
Bara det inte snöar.. Synes på MC-Kompaniet :D

Vägen mellan Lidköping och Mariestad är bra... alltså då över kinnekulle.... 4-5 mil kurviga fina vägar.

Någon åkning till helgen verkar ju inte bli aktuellt (kanske någon som har skoter?)
Men vi kan väl börja fundera på någon bra tur så länge
Vad sägs om att samlas och utgå från skövde, kan det funka för alla?

Sätt nu igång o posta förslag på bra vägar vi kan köra i sommar :tummenupp

Har i alla fall försökt göra en lista på intresserad, finns DU inte med på listan men vill vara med o åka hoj så kopiera bara listan och lägg till dig själv!

Körglada i skbg:
1. LO_R1 (hamnar naturligtvis själv överst på listan) :D
2. Jonas
3. Kjelleman
4. friction
5. SLAS
6. Gpx
7. svan_svan (+ploare?)
8. Biker_R1
9. schield
10. red_ninja
11. Svenne
12. garpenrud
13. Don Martin (från 8/5 när styrlappen har infunnit sig)
14. Lisa (lovar att bjuda på glass på lidköpings torg om du kommer upp från gbg!) :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman