Skaplig tackling!

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date
Såg inte så jävla farligt ut ändå, själv tacklingen, men jävlar va groggy han va.

Swedie skrev:
Vad som var fel, är att det var tackling i nacke/ansikte/huvud-området....

Håller med swedie både händer å klubba var ju uppe i ansiktet :mad: säger bara junior tackling.

Det bär ju en emot att tycka synd om finska hockeyspelare, men där tycker jag faktiskt lite synd om Sami Kapanen. Tacklingarna och det hårda spelet är faktiskt en del som gör hockeyn intressant, men när det går så långt som att spelarna går in för att spräcka mjälten på varann (som de gjorde på Foppa), så tycker jag det borde utdelas hårdare straff. Gärna hårda böter och avstängning.

eller så ska dom få stå i mål på "oldschool" viset - utan skydd :D

Macho Woman skrev:
Det bär ju en emot att tycka synd om finska hockeyspelare, men där tycker jag faktiskt lite synd om Sami Kapanen. Tacklingarna och det hårda spelet är faktiskt en del som gör hockeyn intressant, men när det går så långt som att spelarna går in för att spräcka mjälten på varann (som de gjorde på Foppa), så tycker jag det borde utdelas hårdare straff. Gärna hårda böter och avstängning.

Håller med fullständigt. Blir så jävla syr när dom inte kan ta en tackling som är regelrätt utan ska hålla på att åka å butt enda en hela matchen pga av en regelrätt tackling :mad: . Men spelar motståndaren fult så får han skylla sig själv om jag eller den han spelar mot spelar fulare :näsblod

Medvetna våldshandlingar borde straffas samma vare sig man spelar hokky eller e på krogen, fast det blir ju värre när det gäller boxning o sådant...

Vad var det Mats Olsson skrev i Expressen?

-Du vet, man går på boxning...Och helt plötsligt utbryter en hockeymatch, helt otroligt.

Han tar för många skär innan han sätter in tacklingen så oavsett om resten var ok är det inget roligt att se.

Fattar inte att man accepterar den sortens hockey. Många lysande karriärer har avslutats på ett sådant sätt medans "tuffingarna" som sällan bidrar till spelet fortsätter lira.

Se bara på Foppa, han lär sluta i förtid då det inte är värt att riskera hälsan.

Undrar bara stilla varför ingen vågade göra så mot Gretzky??? Kan det ha varit att han var kanadensare??????

R1 wannabe skrev:

-Du vet, man går på boxning...Och helt plötsligt utbryter en hockeymatch, helt otroligt.

Han tar för många skär innan han sätter in tacklingen så oavsett om resten var ok är det inget roligt att se.

Fattar inte att man accepterar den sortens hockey. Många lysande karriärer har avslutats på ett sådant sätt medans "tuffingarna" som sällan bidrar till spelet fortsätter lira.

Se bara på Foppa, han lär sluta i förtid då det inte är värt att riskera hälsan.

Undrar bara stilla varför ingen vågade göra så mot Gretzky??? Kan det ha varit att han var kanadensare??????

Tyvär så lär nog foppa sluta i förtid pga alla tacklingar å tjuvsmällar han får, men han är en såkallad tuffing han å. Han får ta mycket men han utdelar fina proppar han å. Gretzky hade liv vakter på isen.

Han glider ju 3 meter innan tacklingen så för många skär är det inte.
Armarna är lite högt, men så ser dagens hockey ut... :yoparty

HoOmer skrev:
Han glider ju 3 meter innan tacklingen så för många skär är det inte.
Armarna är lite högt, men så ser dagens hockey ut... :yoparty

Jo så är dagen hockey tyvär, å de nog så drygt när händerna + klubban kommer upp i ansiktet. :mad:

ääähh va fan de e smällar man får ta!! han va ju bara jävligt groggy...
visst ful lir men det finns fan inte en käft som kan tackla rätt!

R1 wannabe skrev:

Spelet har blivit brutalare. Har lite gamla matcher på VHS från Gretzkys tid i Oilers och det ser ut som damhockey gör idag....

Skämt åsido, men man hade respekt för stjärnorna då, de tilläts lira hockey förr. Tycker det är synd att tex en VM-final ska avgöras av en brutal tackling.
Tacklingen på Foppa borde renderat i stenhård påföljd.

Hockey ska vara en tuff sport, men inte farlig och brutal.

sunkan skrev:
ääähh va fan de e smällar man får ta!! han va ju bara jävligt groggy...
visst ful lir men det finns fan inte en käft som kan tackla rätt!

Jo de finns många som tacklas rätt bara de e dom brutala tacklingarna som visas. Har en som gör en höfttackling så han är helt upp å ner, och den är helt regelrätt. De som är bra med en sån tackling är att de inte gör ont å få en sån tackling de ser bara jä-la kul ut.

Men efter nogare granskning av filmen så var tacklingen inte så ful (förutom handen i fejan) den tog nog bra bara

Sadam skrev:
Jo de finns många som tacklas rätt bara de e dom brutala tacklingarna som visas. Har en som gör en höfttackling så han är helt upp å ner, och den är helt regelrätt. De som är bra med en sån tackling är att de inte gör ont å få en sån tackling de ser bara jä-la kul ut.

Men efter nogare granskning av filmen så var tacklingen inte så ful (förutom handen i fejan) den tog nog bra bara

Lirar du hockey?
en höfttackling är inte det skönaste men kan råka utför tycker alla fall jag!..
visst ser det skit kul ut när någon voltar i luften men isen är ganska hård.
Av egen erfarenhet så blir jag heldre tacklad som i filmen. än få en höfttackling!

sunkan skrev:
Lirar du hockey?
en höfttackling är inte det skönaste men kan råka utför tycker alla fall jag!..
visst ser det skit kul ut när någon voltar i luften men isen är ganska hård.
Av egen erfarenhet så blir jag heldre tacklad som i filmen. än få en höfttackling!
Jupp fast jag är back eller var de iaf. Så jag utdela bara såna he he fast fick några också, trodde jag skulle hinna runt :3freak . ÄÄäääääääää man följer ju med så jä-la lätt på en höfttackling så de eju inget som känns om man jämför med att bli tacklad mot sargen då blir ju trycket på kroppen mycket mer och kan upplevas som ont he he, men om man landar fel på isen av en höfttackling så kan de göra ont ioförsig men de e inget jag har råkat ut för. Tacklad som så i filmen blir man ju jämt men sami fick väl en smäll samtidigt mot huvet därför blev han groggy. Så är de :tummenupp

Sadam skrev:
Jupp fast jag är back eller var de iaf. Så jag utdela bara såna he he fast fick några också, trodde jag skulle hinna runt :3freak . ÄÄäääääääää man följer ju med så jä-la lätt på en höfttackling så de eju inget som känns om man jämför med att bli tacklad mot sargen då blir ju trycket på kroppen mycket mer och kan upplevas som ont he he, men om man landar fel på isen av en höfttackling så kan de göra ont ioförsig men de e inget jag har råkat ut för. Tacklad som så i filmen blir man ju jämt men sami fick väl en smäll samtidigt mot huvet därför blev han groggy. Så är de :tummenupp

är också back!!
och måste nog håla med dig helt o hållet hehe! :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich