Skamkärror, regn och tjurar på Sviestadbanan!

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Bra rapport! :tummenupp

Det där med att jämföra med samma position i andra kvalgruppen är för rättvisans skull vilket demonstrerades på lördagen med väderförhållandena. Tänk om ena kvalgruppen kör i sol och andra i monsunregn. Ettan i regngruppen får då med stor sannolikhet starta efter siste man i torrgruppen om man går på tid. Därför går man på placering så att olika banförhållanden inte blir avgörande för startposition.

I stället kan man ju ha otur och vara i en väldigt mycket snabbare kvalgrupp än den andra men LMS seedade grupperna efter resultatet i Anderstorp för att det skulle bli så rättvist som möjligt. :)

Bra rapport! :tummenupp

Det där med att jämföra med samma position i andra kvalgruppen är för rättvisans skull vilket demonstrerades på lördagen med väderförhållandena. Tänk om ena kvalgruppen kör i sol och andra i monsunregn. Ettan i regngruppen får då med stor sannolikhet starta efter siste man i torrgruppen om man går på tid. Därför går man på placering så att olika banförhållanden inte blir avgörande för startposition.

I stället kan man ju ha otur och vara i en väldigt mycket snabbare kvalgrupp än den andra men LMS seedade grupperna efter resultatet i Anderstorp för att det skulle bli så rättvist som möjligt. :)

Var det efter kvaltider eller racetider eller placering i racet?

Du skriver alltid bra RJ :klappar men man kan inte skriva homobana sviesta är en smal skit bana:tummenupp dina däck har anlänt ring mig o jag vill ha en erf Mantorp rapport

Du skriver alltid bra RJ :klappar men man kan inte skriva homobana sviesta är en smal skit bana:tummenupp dina däck har anlänt ring mig o jag vill ha en erf Mantorp rapport
Klart jag kan skriva homobana, jag citerar ju bara en "gammal" klok man... :tungan
Vi slutade på en 14:e plats kommer en filmrapport inom kort, fast lägger du på luren kan jag berätta alla detaljer.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul