Skamkärror, regn och tjurar på Sviestadbanan!

• Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Bra rapport! :tummenupp

Det där med att jämföra med samma position i andra kvalgruppen är för rättvisans skull vilket demonstrerades på lördagen med väderförhållandena. Tänk om ena kvalgruppen kör i sol och andra i monsunregn. Ettan i regngruppen får då med stor sannolikhet starta efter siste man i torrgruppen om man går på tid. Därför går man på placering så att olika banförhållanden inte blir avgörande för startposition.

I stället kan man ju ha otur och vara i en väldigt mycket snabbare kvalgrupp än den andra men LMS seedade grupperna efter resultatet i Anderstorp för att det skulle bli så rättvist som möjligt. :)

Bra rapport! :tummenupp

Det där med att jämföra med samma position i andra kvalgruppen är för rättvisans skull vilket demonstrerades på lördagen med väderförhållandena. Tänk om ena kvalgruppen kör i sol och andra i monsunregn. Ettan i regngruppen får då med stor sannolikhet starta efter siste man i torrgruppen om man går på tid. Därför går man på placering så att olika banförhållanden inte blir avgörande för startposition.

I stället kan man ju ha otur och vara i en väldigt mycket snabbare kvalgrupp än den andra men LMS seedade grupperna efter resultatet i Anderstorp för att det skulle bli så rättvist som möjligt. :)

Var det efter kvaltider eller racetider eller placering i racet?

Du skriver alltid bra RJ :klappar men man kan inte skriva homobana sviesta är en smal skit bana:tummenupp dina däck har anlänt ring mig o jag vill ha en erf Mantorp rapport

Du skriver alltid bra RJ :klappar men man kan inte skriva homobana sviesta är en smal skit bana:tummenupp dina däck har anlänt ring mig o jag vill ha en erf Mantorp rapport
Klart jag kan skriva homobana, jag citerar ju bara en "gammal" klok man... :tungan
Vi slutade på en 14:e plats kommer en filmrapport inom kort, fast lägger du på luren kan jag berätta alla detaljer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT