Skamkärrebilder

Min första regnvurpa med Missilen i torparn 2003, Mc Budet fotade glatt.

Bifogat

• dscf0023red.jpg
    dscf0023red.jpg
    38.5 KB · Visningar: 290
GSXR1100R skrev:
Min första regnvurpa med Missilen i torparn 2003, Mc Budet fotade glatt.
:tomten
valmers skrev:
GSXR1100R i våras drog åstad
För att snigla bana i Sviestad
Han väntade tills vädret regnigt var
Så inte långsamheten blev så öppenbar
Torparn väntade på senilen
Highsidern fixade missilen
Håll dig hemma, gamlo, är mitt måtto
Mata duvorna och se på Bingolotto

valmers skrev:
:tomten

Inskickat av valmers
GSXR1100R i våras drog åstad
För att snigla bana i Sviestad
Han väntade tills vädret regnigt var
Så inte långsamheten blev så öppenbar
Torparn väntade på senilen
Highsidern fixade missilen
Håll dig hemma, gamlo, är mitt måtto
Mata duvorna och se på Bingolotto

Bwaaa haaa haaa! Ni är inte kloka någon av er :D

ZX-10'an på skamkärran efter att jag gjort "Årets vurpa" på Gelleråsen.
Den sjukaste dagen i min korta racekarriär...

(som vanligt är det inte personen som skrivit brevet, som är med på bilden :hihi )

Bifogat

• 185_8593.JPG
    185_8593.JPG
    38.5 KB · Visningar: 189
  • 185_8592.JPG
    185_8592.JPG
    36.9 KB · Visningar: 208
  • Hpim1973 (Small).jpg
    Hpim1973 (Small).jpg
    72.6 KB · Visningar: 205
Last edited:
Macke skrev:
ZX-10'an på skamkärran efter att jag gjort "Årets vurpa" på Gelleråsen.
Den sjukaste dagen i min korta racekarriär...

(som vanligt är det inte personen som skrivit brevet, som är med på bilden :hihi )

Haha, som den lilla posör du är så vågade du inte åka med på kärran.....Se och lär, hur det ska se ut:(lägg märke till det plågade ansiktsuttrycket,highside i esset,sviestad)

Bifogat

• skamkärra.jpg
    skamkärra.jpg
    116.1 KB · Visningar: 414
Manne skrev:
Haha, som den lilla posör du är så vågade du inte åka med på kärran.....Se och lär, hur det ska se ut:(lägg märke till det plågade ansiktsuttrycket,highside i esset,sviestad)

Vågade och vågade... Var fullt uptagen med att stå på pallen och ta emot pokaler vettu, hade inte tid att åka skämkärra då... :D

Fast det är ju klart, du har ju lite mer rutin på att åka skamkärra än en annan... :tummenupp

Man funderar ganska mycket efteråt, varför det blev en vurpa, det gick väl inte speciellt fort när däcken släppte, kanske var däcken lite för begagnade, gick jag på gasen för hårt i utgången, är jag talanglös, varför gör det så ont, vad kommer detta att kosta.

Bifogat

• dscf0026red.jpg
    dscf0026red.jpg
    47.3 KB · Visningar: 183
GSXR1100R skrev:
Man funderar ganska mycket efteråt, varför det blev en vurpa, det gick väl inte speciellt fort när däcken släppte, kanske var däcken lite för begagnade, gick jag på gasen för hårt i utgången, är jag talanglös, varför gör det så ont, vad kommer detta att kosta.

Hmm... För det mesta så brukar jag veta varför jag vurpade... :va
Så det enda frågan utav dom där som man funderar över är väl den sista... "Shit, hur mycket kommer det här att kosta..." :D

Annars står man väl mest och svär över hur jävla klantig man är... :D

Macke skrev:
Hmm... För det mesta så brukar jag veta varför jag vurpade... :va
Så det enda frågan utav dom där som man funderar över är väl den sista... "Shit, hur mycket kommer det här att kosta..." :D

Annars står man väl mest och svär över hur jävla klantig man är... :D
Fas 1: Regnvurpor händer när man minst anar det, man jagar runt och hittar ett bra flyt i körningen, det går lite på sladd men känns ändå ok, utan förvarning så kasar man på asfalten ut i gruset och ser sin hoj tumla runt i bollhavet, man hör ljudet av kassaapparaten klinga ut sitt budskap, det här kommer att kosta, sen ligger man en stund och känner efter om man har kraft att ens vilja resa på sig och se på eländet.

Fas 2: Man reser på sig och inväntar skamkärran, grabbarna grus hjäper upp hojen på kärran och om man är ok själv så får man åka med på kärran, man vinkar likt en gladiator till publiken och vetskapen om att flickvän/polarna står i depån och biter på naglarna gör inte saken bättre.

Fas 3: Ett halvt vanärevarv med skamkärran och avlastning i depån följer, sen kommer dom sura kommentarerna, din j-a klant du kunde ju ha kommit 2:a skrek Mozzbergh nu senast, men eftersom man är yr i bollen så visste man inte ens om vilken plats man låg på innan förhoppningarna grusades.

Fas 4: Liket inspekteras och spolplattan väntar, sen är det bara att lasta och köra hem, har man tur så kostar det inte så mycket att laga hojen iaf.

Fas 5: Hojen är lagad och på nästa träning så kör man saktare i den där kurvan ni vet, men det går över efter ett par varv och sen är man lika dum i huvet som vanligt.

Den här bilden ifrån Karlskoga är tung, skamkärran oxå :rofl

Bifogat

• skamkärra jnr.jpg
    skamkärra jnr.jpg
    2.2 KB · Visningar: 956
christer skrev:
Den här bilden ifrån Karlskoga är tung, skamkärran oxå :rofl
Tung och tung...

Kompakt är den i alla fall, och mitt gamla mikroskop ligger på vinden :)

RedBaron skrev:
Tung och tung...

Kompakt är den i alla fall, och mitt gamla mikroskop ligger på vinden :)

Jo, så va det ju inte tänkt :confused: Trodde i min enfald att det skulle gå, begränsad kunskap sätter gränserna :huvet
Hur som helst så är det nästan halva startfältet av 125 Jnr på Karlskoga i år.

Hittade bilder på mig med på en skamkärra! :)

Tappade kedjan på ett kval. Fick uppleva nått då som jag inte råkat för i Sverige att publiken sprang ner från gräsvallen dom satt på ner mot staketet och tog en massa foto på mig och jag fick skaka hand med 5st! :3freak

Bifogat

• ASSEN TT 379.JPG
    ASSEN TT 379.JPG
    31.9 KB · Visningar: 207
  • ASSEN TT 374.JPG
    ASSEN TT 374.JPG
    45.1 KB · Visningar: 206
I år har det varit klent med skamkärrebilder, jag har inte vurpat i år (ännu) men visst sitter ni där och tjuvhåller på fina skambilder, upp med liken nu.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...