Skambud; Ducati köpes

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Lägger folk ut köpannonser i hopp om att hitta nån som är i desperat behov av pengar pga maffian eller nåt eller?
Har suttit och kollat lite och hittat skamliga annonser så det står härliga till.
Är det halvt på skämt eller är det såna här personer som på fullt allvar ringer och ger ett bud på 10 000 under annonspris? :va

"Söker en 748 eller 916 BP till RIMLIGA pengar. Alltså inte intresserad av att köpa en 96:a med 3700mil på mätaren för 89.000:-, då man t.ex. får en 02:ans blade för den pengarna.
Men, om någon har en Ducce i skapligt skick för 50-60.000:- så får ni gärna höra av er."

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=6159

"Svart eller Röd.
Vid rätt objekt betalar jag 35 999 sek på direkten. Hör av dig nu!!"
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=9332

Ja precis. Det goa i annonsen är att han kan tänka sig en ducati monster. svart eller röd.
Det finns ju några modeller vid det här laget.
600,620,800,900,1000,SR2,SR4

Men bara den är röd eller svart så är det ok :D
Osså är det ganska många som prompt vill ha en dark utan att veta vad det innebär.

attans visste att jag glömt nån.
Sen finns ju även cityversionen av i alla fall 600. Monster 400 finns oxå. Osså darkversionerna. :D

Det finns så många olika monstrar att man får ont i huvudet om man skall komma på alla.

Börja lista alla färger och specialversioner också, som Chromo, Fogarty, Matrix osv.. då blir det en hyfsat lång lista

Naturligtvis skall man även separera förgasar monstren från sprutmonstren

amullo skrev:
Naturligtvis skall man även separera förgasar monstren från sprutmonstren

..fast Sprutmonstren har väl aldrig haft samma kubik som förknasarmonstren.. eller 900 hade kanske fuggar från början?!
I samband med att alla fick förgasare gjordes väl alla motorer om även i storlek?
600/750/900 blev väl 620/800/1000 ?

amullo skrev:
Nä du.. 900 monster med sprut finns, likaså 750 vill jag minnas.

Ja, 900 fick väll samma motor som 900SSie men gjordes det verkligen en 750 med sprut? Fick för mig att "min" var den sista med fuggar innan man gjorde om serien till 620/800/1000 med sprut

korvgubbe skrev:
Ja, 900 fick väll samma motor som 900SSie men gjordes det verkligen en 750 med sprut? Fick för mig att "min" var den sista med fuggar innan man gjorde om serien till 620/800/1000 med sprut

Vad är det för årsmodell på din?
Jag har glömmt bort.

É det en -01: eller -02:a?

Monster.. Bah! Köp en Triple till damen! Skulle väl va juste för henne att ha nått riktigt mellan benen som omväxling!? :7peta

Biturbo skrev:
Monster.. Bah! Köp en Triple till damen! Skulle väl va juste för henne att ha nått riktigt mellan benen som omväxling!? :7peta

Triple? Riktigt?

Blir kul att se när hon kör ifrån dig med mindre kubik än dig :lol

Lartes skrev:
Smutt att du gick på det, det är en helt slutkörd gammal -96:a :lol

Det har jag anat hela tiden men så har jag aldrig blivit anklagad för att göra bra affärer heller... Jag köper dyrt och säljer billigt!

korvgubbe skrev:
Det har jag anat hela tiden men så har jag aldrig blivit anklagad för att göra bra affärer heller... Jag köper dyrt och säljer billigt!

Nej du, den pärlan är ömt vårdad.
Jag vurpade aldrig, körde inte ens på bakhjulet med den cykeln.

insprut kom med modell 2001.
Men modell och årsmodell är inte alltid samma.
Min tex är reggad som en 99:a med är modell 2000. (sista modellen med förgasare).
Om jag beställer delar till min som om den vore en 99:a så blir det fel. Inte samma bakram mm.

Ganska krångligt, men sant.

Ser inget skamligt i att vilja köpa billigt, finns alltid folk som kan behöva pengar snabbt av olika skäl. Pruta per telefon är väl sådär, bättre att dyka upp med dollars i högsta hugg och pruta så man nästan får stryk. Det värsta som kan hända folk med "orimliga köpesannonser" är ju att ingen ringer... :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt