Skall köpa Fiddy.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Och en gång för alla!! Vilka är bäst och vilka räcker till ändå?? Blir lite trött när man kollar på alla och ser att vissa kostar kanske 6-8000kr och andra så mycket som 20-30000kr :confused: . De kan se nästan exakt likadana ut fast det verkar som om motorerna är gjorda på olika ställen. Så vilka märken skall man ha? Och då menar jag på allt! Så som fjädring motorer mm. För det verkar ju som om de lite dyrare varianterna är nästan som på vanl hojar med tex Brembo på bromsar och Öhlins som fjädring. Dessa märken finns ju inte på Fiddysarna men vad är bra och dåligt på det som finns? Som tex är Lifan motorer bra?

lifan är väll ganska bra jag har köpt ten7 kommer om 2 veckor! hittade bara bra saker om den

Lifan race engine är bra men dom andra lifan motorerna är väl inte dom bästa.

Ifall du ska ha något bra som säkert håller skulle jag nog rekomendrea pitpro:n

Känns ju lite som att man får vad man betalar för när man köper fiddy då mycket av det som finns på marknaden är producerat i kina.

Ett säkert kort är Ten7 i alla fall.

Kolla med gubbarna på www.fiddy.se - där finns det mesta som du behöver veta när du köper fiddy.

MVH

Har funderat på en Pitpro men Ten7 verkar ju vara billigare. Fast vad jag förstår så finns det massor med tillvals varianter till Ten7? Så när man utrustat en Ten 7 kanske den kostar nästan samma som en Pitpro.

Kollade även på Thumpstar fast de är ju ytterligare dyrare. Men en Thumpstar Pro verkar ju vara grymt snyggt gjord! Ser iaf ut som om det är ruskig kvalitet på en sådan.

Hittade även en variant med en 200cc motor. Såg relativt bra ut men nackdelen med en sådan verkar ju vara att man inte kan tävla med den.
Och så var det en Lifan motor (om den nu var lite sämmre som någon sa).

Smidigast är väl att glida in till minimotocenter och testa? Ravetrancer som äger stället btw.

Ravetrancer skrev:
2216296 Välkommen in till butiken på Lindholmen, där kan du se själv på grejerna och inte massa studiobilder bara.
//r

Japp, skall göra det. Tänkte ta mig en liten tur till de flesta och titta på alla varianter live :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT