Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KillerB skrev:Funderar på att köpa en Huyndai santa fè. Är det någon som har en sådan här och kan komma med argument för och emot?
Orca69 skrev:Jag hade en Pajero Sport förut, mycket trevlig bil. Hade inga problem alls med den men det ska det väl inte vara med en ny bil heller. Men den är tyvärr dyr både att köpa och äga.
Ja men det är lite andra pengar för motsvarande årsmodell/mil.Bertborge skrev:Har du kollat på KIA Sorento? kan vara ett alternativ? jag har inte kört den eller vet något om den, men den är ganska fin o titta på iaf.![]()
Elgasen skrev:
GuW skrev:Nu spelar liksom inte allt det här någon roll för dom allra flesta, som aldrig ens kommer att köra sin bil på en fuktig gräsmatta ens, men då har jag svårt att förstå varför man köper en bil med sämre komfort och högre bränsleförbrukning än en vanlig personbil.
GuW skrev:Ja volvons "allhjulsdrift" är ju alldelens lysande, eller?
(jag har ett TV inslag med en vilt spinnande volvo suv i minnet, där en vanlig subaru personbil körde förbi, minns inte vilket program dock)
Dr.Bike skrev:Attdet i 90% av fallen är tjänstebilar där DU och jag betalar bränslet är än mer stötande, särskilt som vi lever i en tid då bensinslukande dinosaurier borde varit passe´av rena etiska skäl.
Elgasen skrev:
Så högt som upp till 30-40kmh... Wow...Elgasen skrev:De första Volvo AWD var väl ingen hit direkt, men de senare modellerna är helt ok. Haldexsytemet som sitter i alla nya AWD driver på alla fyra upp till 30-40km/h eller va de va. Jag har kört en del med kärra baktill på leriga uppförsbackar och det går utmärkt att ta sig fram med detta system.
Haldexsystemet testades även på tv4 motor för ett tag sedan med bra resultat.
Mja... De flesta överskattar 4wd-systemen i sina bilar. Bara för att det kanske känns mindre halt så betyder inte det att det blir mindre halt. Att köra fortare i en kurva än man annars skulle ha gjort innebär bara att när det väl släpper så sitter man ännu längre ut i diket. Likaså förbättras inte bromsverkan av fyrhjulsdrift.Elgasen skrev:4x4 är dock bra att ha i sverige på vintern.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |