Skall jag...

McRed

Medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
Yamaha YZF 600R -96
Fixa till baken på hojen eller vad tycker ni? Skulle vilja ha lite nyare stil... Vad kan tänkas passa en gammal GPX750R 87:a?

Och sedan tänkte jag lacka om den :rolleyes: Vinröd och silver mage

Eller skall jag låta :arsele vara ?

Bifogat

• GPX750R_87.jpg
    GPX750R_87.jpg
    184.7 KB · Visningar: 125
Last edited:
Låt den vara och spara pengarna till en nyare hoj. Trisst svar men det är så du får mest valuta för pengarna.

Köp en gammal surgixxer, ninja eller gammelretta i stället om det inte är så att just den hojen har personligt värde för dig. Mycket hoj för pengarna och överkomlig försäkring. :tummenupp

Men saken är att någon ägare före mig har skrapat den och tanken har en fin buckla som stör mig...

Men jag kommer nog ha den här kvar även fast jag köper en ny

Låt den vara och spara pengarna till en nyare hoj. Trisst svar men det är så du får mest valuta för pengarna.

Köp en gammal surgixxer, ninja eller gammelretta i stället om det inte är så att just den hojen har personligt värde för dig. Mycket hoj för pengarna och överkomlig försäkring. :tummenupp

hmm... personligt värde? Min Första hoj och sedan körde jag upp på den :D

Last edited:
Den där hojen blir inte modern för att du hottar den, den är dessutom för ny för att bygga caféräser av, den är helt enkelt ett hopplöst fall, precis som min.

Behåll den som den är, lacka om den om det behövs, försök att slita ut den om du kan!

Annars en bakdel från en cbrf 600 ca -98

Bifogat

• 18187d1207638712-gpx750r-4-2-1-exhaust-naked750r.jpg
    18187d1207638712-gpx750r-4-2-1-exhaust-naked750r.jpg
    38.3 KB · Visningar: 65
Vad är det som är hopplöst :rolleyes: att byta bak kan väl inte vara så svårt?
Undrar bara vad som skulle passa bäst, tänkte på passformen eller är det där det hänger på :)

Den där hojen blir inte modern för att du hottar den, den är dessutom för ny för att bygga caféräser av, den är helt enkelt ett hopplöst fall, precis som min.

Behåll den som den är, lacka om den om det behövs, försök att slita ut den om du kan!

Undrar bara vad som skulle passa bäst, tänkte på passformen eller är det där det hänger på :)

Kan du inte prova att plasta upp en egen?:)

Schyst hoj! Har en likadan fasst svart grå.
Har du något tips på däck?
Just nu kör jag på ett par dunlop arrowmax sporttouring.
Letar efter något sportigare.

Schyst hoj! Har en likadan fasst svart grå.
Har du något tips på däck?
Just nu kör jag på ett par dunlop arrowmax sporttouring.
Letar efter något sportigare.

Nix... har ingen koll på däck alls:rolleyes: Jag har Pirelli Sport Demon, duger men känns att dom inte är dom bästa

Näe, rent mekmässigt är det inte svårt att byta bakdel, men sätter du en modern bak på den där så ser resten helt fel ut, sätter du en caferacerbakdel på den så ser resten fel ut, en annan 80talsrumpa är nog det enda du kan sätta dit utan att det ser dumt ut, och dom är inte speciellt snygga någon av dom.

Visst kan du bygga om den, men då måste du bygga om allt i samma stil, exvis cafe framdel och bakdel, eller modern bak och moderna framkåpor, att blanda blir bara fel på alla sätt.

Tänk Volvo 240 med toyota Supra-front, två stilar som inte går att blanda...:D

Nix... har ingen koll på däck alls:rolleyes: Jag har Pirelli Sport Demon, duger men känns att dom inte är dom bästa

Tack ändå, letar vidare.
Om du skall göra om hojen så tror jag nog att det är lättare att leter rätt på en kuts? bakdel? som du gillar och anpassa den efter hojen än att göra en egen.
Annars har du ett material som heter diminucell (tror jag, längesedan jag jobbade med detta.) som är väldigt lätt att forma och som inte förstörs av värmen är plasten härdar, används ofta till formar när man plastar specialdetaljer.

Tack alla för länkarna och tipsen... tar mig till garaget för att titta lite närmare :rolleyes:

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025