Skall Jag Köpa En CBR1000RR -04:A??

Tack för svaret. :tummenupp
Nu gäller det bara att även få frun att förstå hur viktiga dom här uppdateringarna är.:gnissla

Joomen det grejar hon vettu... De små liven VILL verkligen att deras karlar ska ha det bästa, och mest up-to-date, så det blir säkert inga problem att motivera 35 tusingar emellan på ett byte...

Ni skulle ju ändå bara på er smekmånad, så det är knappt ens en uppoffring för henne!

:hoppskrat

Joomen det grejar hon vettu...
Ni skulle ju ändå bara på er smekmånad, så det är knappt ens en uppoffring för henne!
:hoppskrat

Rammstein :
Ooops!! Hehe, kanske funkar om du säger att det kommer gå mycket FORTARE Brukar ju vara populärt

Här har vi 2st riktiga kvinnokännare :tummenupp .:rolleyes:

Här har vi 2st riktiga kvinnokännare :tummenupp :rolleyes:

Var inte så stereotyp i din kvinnosyn! :D
Så här tror jag att det kommer bli serru...
(komponerade en liten bild för att illustrera ditt eller Jimmy.F´s kommande samtal med frugan, om att behålla och trimma, eller byta...)

Bifogat

• Oh flash.jpg
    Oh flash.jpg
    107.3 KB · Visningar: 155
Last edited:
Såhär tror jag att det kommer bli serru...
(komponerade en liten bild för att illustrera ditt kommande samtal med frugan...)

Hahahah, ja precis så där skulle det nog se ut.:rofl Det enda som är totalt fel är att jag är kortare och har mindre hår än F. Gordon. :D

Håll hårt i den 954:an... Förmodligen den bästa "allroundracern" för "vanligt fôlk".
K5/& visst... och du skulle säkert bli hela 0,25 sek snabbare per varv på bana, men Hondan din har ju en sak ingen annan nyare sporthoj har.

Komfort!

apapap...gixxern har maassor av komfort..:tungan :rolleyes:
värsta touringmoppen juhe..:D

med tanke på hur många långresor jag gjort med min så har jag inga probs med handleder el rygg efter 90-100 mil i sträck.

Nyheter 2006:

*Ny profil på helkåpan med större luftintag.
*10mm större bromskivor fram.
*Ny gaffelvinkel och försprång.
*2 kuggar större bakdrev.
*avgassystem i titan (lättviktstyp)
*kortare hjulbas.
*Moto-gp utvecklad bakdämpare.
*Nyprogrammerad insprutning.
*Magnesium i acg-generatorn.
*torrvikten sänkt 3kg till låga 176kg.
*kompressionen höjd från 11.9 till 12.2.
*Rödmarkeringen höjd från 11650rpm till 12200rpm.

*Källa: hondabladet 2006

Som jag fattar det så är bakändan höjd för snabbare styrning för sadelhöjden har ökat med 11mm... Ett 2 kugg större bakdrev med likadan kedja gör ju en lite kortare hjulbas eller???

Sen dit med en pc3 så kan man ju mappa sprutet oxå.

Motorcycle usa hade nån bänkning på 05vs06 och skillnaden var inte stor...

Haft en -05 och lite abrupt sprut/transmissionsspel känsla men annars var den ju fin... Men fotpinnarna sitter inte så touringvänligt placerade...

Tack för all hjälp!:yoparty :yoparty :yoparty
Om jag nu förstått det hela rätt så kommer jag som åkt GSX1100RW -93:A att klara mig mer än väl med en CBR1000RR -04:A
Jag har aldrig kört på bana och har inga planer på de heller.
Snarare en tur till vaxholm för en glass med frun bakpå och när fru och barn är borrta så växer djävulen innom mig och turtiderna runt Bulten/Bogesund blir kortare!:kryckor :D :D
Fick nu även ett erbjudande på en -05:A men vad jag förstår så är skillnaden minimal för mig som "vanligt fôlk".
Och vad beträffand frun så var några ord!! (Nä nu flyttar jag)
20 min senare (Jag som vill ha landställe) 45 min senare (Jag vill ha ett barn till, en dotter skall vi väll också ha?) Sista ordet innan hon åkte till jobbet.
(Du tänker bara på dig själv!):va Skall hon flytta eller skaffa barn??:va :va
Blir nog bra såsmåning om!!!:D :D :D

Här finns allt du behöver veta om de olika uppdateringarna mellan åren ..

http://www.totalmotorcycle.com/motorcyclespecshandbook/

En strålande sida för oss okunniga!!:tummenupp

Last edited:
Tack för all hjälp!:yoparty :yoparty :yoparty
Om jag nu förstått det hela rätt så kommer jag som åkt GSX1100RW -93:A att klara mig mer än väl med en CBR1000RR -04:A
Jag har aldrig kört på bana och har inga planer på de heller.
Snarare en tur till vaxholm för en glass med frun bakpå och när fru och barn är borrta så växer djävulen innom mig och turtiderna runt Bulten/Bogesund blir kortare!:kryckor :D :D
Fick nu även ett erbjudande på en -05:A men vad jag förstår så är skillnaden minimal för mig som "vanligt fôlk".
Och vad beträffand frun så var några ord!! (Nä nu flyttar jag)
20 min senare (Jag som vill ha landställe) 45 min senare (Jag vill ha ett barn till, en dotter skall vi väll också ha?) Sista ordet innan hon åkte till jobbet.
(Du tänker bara på dig själv!):va Skall hon flytta eller skaffa barn??:va :va
Blir nog bra såsmåning om!!!:D :D :D

En strålande sida för oss okunniga!!:tummenupp

Tja! :)

Du har fattat ALLT ratt!

De sma skillnader som egentligen ar (som forstoras upp av oss nordar eller av folk som lever pa att testa hojar och bara MASTE krysta ur sig nagonting i jamforelse med forra arsmodellen) spelar absolut ingen teater for det mesta.
Det ar val 06/07 da, om man ska smiska bana seriost.
Men aterigen, det ar sa fa som kan utnyttja en literhoj sa att ens da upptacka skillnaderna mellan 04/05 och 06/07.

I ditt fall, dvs sa som manga anvander hojen, pa gata har det ingen som helst betydelse.

Lat kvinnan din spela ut sitt register... Det ar sa de ar skapta.
Spelar pa kanslor, och staller ditt intresse mot allt i hela universum, och allt hon tror pa (dvs reella och nyss pahittade behov for hushallspengarna) i en minst sagt orattvis proportion. (manga knuttar har forsvunnit fran vara vagar pa detta vis...)
Nar hon ar pa sitt basta humor, visar du bilden jag la in :tummenupp
Da ar saken BIFF!

Last edited:
Tja! :)

Du har fattat ALLT ratt!

De sma skillnader som egentligen ar (som forstoras upp av oss nordar eller av folk som lever pa att testa hojar och bara MASTE krysta ur sig nagonting i jamforelse med forra arsmodellen) spelar absolut ingen teater for det mesta.
Det ar val 06/07 da, om man ska smiska bana seriost.
Men aterigen, det ar sa fa som kan utnyttja en literhoj sa att ens da upptacka skillnaderna mellan 04/05 och 06/07.

I ditt fall, dvs sa som manga anvander hojen, pa gata har det ingen som helst betydelse.

Lat kvinnan din spela ut sitt register... Det ar sa de ar skapta.
Spelar pa kanslor, och staller ditt intresse mot allt i hela universum, och allt hon tror pa (dvs reella och nyss pahittade behov for hushallspengarna) i en minst sagt orattvis proportion. (manga knuttar har forsvunnit fran vara vagar pa detta vis...)
Nar hon ar pa sitt basta humor, visar du bilden jag la in :tummenupp
Da ar saken BIFF!

Blev du norsk helt plötsligt:D
Tack för vettiga svar!!:tummenupp

Säljer min CBR -04 om ca 1 månad efter 1200 mils servicen. :)

Tycker den var lite trött i motorn men fasen vilket fin chassie! Bra körställning och Jag har aldrig kört så fort som på min CBR1000-04 och då känndes det inte ens som det gick specielt fort. sen är den ju snygg som faen också.

Så här tror jag att det kommer bli serru...
(komponerade en liten bild för att illustrera ditt eller Jimmy.F´s kommande samtal med frugan, om att behålla och trimma, eller byta...)

Visade den lilla bilden idag!
Döm av min förvåning när hennes förslag var!
(Då får du fan i mig köpa ett nytt skinnställ till mig!)
Så vi åkte till AVA MC fort som fan och det slutade i att jag köpte ett nytt skinnställ! TILL MIG, så nu är hon sur igen!!:tuttar :tuttar
De hade ingen storlek hemma till henne så vad kan jag göra?
Så om nån har ett fint tvådelat skinnställ i storlek 40D (Italjensk storlek)
34-36 Eropeisk storlek så kan ni skicka ett PM:tummenupp

Visade den lilla bilden idag!
Döm av min förvåning när hennes förslag var!
(Då får du fan i mig köpa ett nytt skinnställ till mig!)
Så vi åkte till AVA MC fort som fan och det slutade i att jag köpte ett nytt skinnställ! TILL MIG, så nu är hon sur igen!!:tuttar :tuttar
De hade ingen storlek hemma till henne så vad kan jag göra?
Så om nån har ett fint tvådelat skinnställ i storlek 40D (Italjensk storlek)
34-36 Eropeisk storlek så kan ni skicka ett PM:tummenupp

Du ser!

Bilden funka!!! :2cool

Jag vill ha Royalties eller nåt! :lol
Men det var ju max oflax att det inte fanns ett ställ till henne...där brände du halva bron... de små liven vill ju ha nåt pynt att släpa hem till boet... nån "present" lixom. Och det var ju du "skyldig" nu...
Att resonera logiskt i detta läget hjäper icke! :mattias
Att säga: Det kommer SEN. Du FÅR ett av mig senare...
Det är som att be en treåring vänta på plättarna som ligger i laggen...
Eller slå av halsen på en sjuttis och sen be en alkis att bärga sig när du satt den i handen på honom...

Att sen köpa ett ställ till DIG utan att hon får ett är ju generalfel!
Du är farligt ute unge man! Imorrn köper du blommor och sjokkela... (eller nått hon gillar!) Det ger dig tidsfristen du nu behöver...
Å ni andra surtomtar kan komma på "lär känna din kvinna-kurs" hos mig och revidera eran gammalmodiga kvinnosyn! :hoppskrat

Dr.Bike ordinerar:

EN dos fjäsk och en dos brutalrealism om dagen.

Last edited:
Du ser!

Bilden funka!!! :2cool

Jag vill ha Royalties eller nåt! :lol
Men det var ju max oflax att det inte fanns ett ställ till henne...där brände du halva bron... de små liven vill ju ha nåt pynt att släpa hem till boet... nån "present" lixom. Och det var ju du "skyldig" nu...
Att resonera logiskt i detta läget hjäper icke! :mattias
Att säga: Det kommer SEN. Du FÅR ett av mig senare...
Det är som att be en treåring vänta på plättarna som ligger i laggen...
Eller slå av halsen på en sjuttis och sen be en alkis att bärga sig när du satt den i handen på honom...

Att sen köpa ett ställ till DIG utan att hon får ett är ju generalfel!
Du är farligt ute unge man! Imorrn köper du blommor och sjokkela... (eller nått hon gillar!) Det ger dig tidsfristen du nu behöver...
Å ni andra surtomtar kan komma på "lär känna din kvinna-kurs" hos mig och revidera eran gammalmodiga kvinnosyn! :hoppskrat

Dr.Bike ordinerar:

EN dos fjäsk och en dos brutalrealism om dagen.

General fel eller ej!
Det var ju 50% rea på stället:Bugar måste ju åka säkert så jag kan komma hem till min kvinna:kryckor Skall till övriga mcbodar här i Stockholm i mårgon och se om de inte har ett fint ställ och kanske en hjälm till henne! Blomor får hon när jag köpt hoj:rofl

General fel eller ej!
Det var ju 50% rea på stället:Bugar måste ju åka säkert så jag kan komma hem till min kvinna:kryckor Skall till övriga mcbodar här i Stockholm i mårgon och se om de inte har ett fint ställ och kanske en hjälm till henne! Blomor får hon när jag köpt hoj:rofl

Bra bra!

Men nu gjorde du ett fel TILL!
Självklart var det rätt att köpa ett ställ till dig!!!
Men...
Det kan du ju inte SÄGA, eller ha som en officiell hållning! ;)
Tänk om hon läser har på SH :skrämd

DÅ har du skitit i det blå skåpet!
(skoja bara)

Närå... du är på spåret. Way to go! :tummenupp

Men glöm för fasen inte blommorna.
Eller att lägga upp foton här sen.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage