skall jag hel- eller halvförsäkra hojen?

Under mina första två A-kort år körde jag med helförsäkring, eftersom jag hade MINST erfarenhet och tog därför den största risken, jag har nu valt att gå ner på halvförsäkring.

Jag har för halvförsäkringens skull kompleterat hojen med kraschkåpor och framesliders för att åtminstone minska den ekonomiska risken vid en olycka.

Jag skulle rekommendera helförsäkring ibörjan, eftersom du löper en mycket större risk att göra fel under körning innan du fått erfarenhet nog att bedömma hastigheter i kurvor och reflexer nog att klara situationer som uppstår oväntat.

Priset kan bli blodigt, men totalar man hojen så blir det ännu dyrare..

Helförsäkra!
Oj vad du skulle grämas om du körde den i backen och hade halvförsäkring.

Kevorkian skrev:
Nä, men det är roligt med en snygg hoj.

Jag har ungefär världens fulaste kåpor och tank, när jag besiktigade satte jag på fina kåpan fram för att få lyset att sitta som det ska sen orkade jag i´nte byta tillbaka. Men alltså det var helt världelöst att bekymra sig om att man inte skulle få nån repa osv. Jag får helt klart ut mer av hojåka om cykeln ser ut som den vart med i finska vinterkriget.

brinckis skrev:
jo visst är det så. men vad jag menade är att jag inte kommer stunta (därmed högre risker för krascher osv) med hojen. Allt kan hända det är jag medveten om annars hade jag inte ens funderat på att helförsäkra. Med "kortet" förmodar jag att du menar körkortet, det tog jag 98 men pga studier så har hojköp inte varit möjligt förrän nu.

Om kortet är från 98 eller från 2 veckor sen har ingen större betydelse, hojen är den första o den är dessutom ny.

Om du ändå funderar på att kasta 24 papp i sjön som en helförsäkring innebär om du inte klotar, så hade jag gått på halv o tagit den andra delen av pengarna o köpt framsliders + kraschkåpor o lagt en slant på att få dom målade.
Resten av pengarna hade jag lagt på däck o banåka. =)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park