Skall en ny kedja se ut såhär?

13 km :rock

LowerRoller.jpg

Blev rena rama kedje-reaktionen av den här tråden,lika bra vi skapar ett kedje-brev å kedjar fast oss vid slottet å börjar kedje-röka:tummenupp

Vart Beställer man beangnade grejor ifrån:va Det där kan du inte ha betalat mycket för:rolleyes: . Nej bara skicka tillbaka och begär kompensation för besväret du har fått i samband med denna felleverans:fakta

Den är ju bara funktionstestad, de vill väl helt enkelt inte sälja grejer som inte håller?
Va glad att du nu kan vara säker på att du inte kommer dö istället :banana

Har idag fått detta svar :

'Hej
Vi sänder en ny kedja i dag
du får returlapp med i paketet'

Så allt löste sig bra.

Alla kan vi göra fel o de förtjänar väl en chans till bättring!?

Själv väntar jag på ett par handtag sedan i september, beställda hos en lokal handlare i Helsingborg. Handtagen kommer (eller rättare sagt INTE) från TITAX... Varför de inte mäktar med att leverera när det är lågsessång kan jag inte begripa. Mitt bemötande hos handlaren har varit bra, men nu börjar tålamodet tryta. Då jag inte står i läge att montera dem, kan jag vänta, men det är f-n pinsamt att inte kunna leverera.

Så köper ni från TITAX, se för f-n till att få rätt prylar!

För att fortsätta på denna historia visade det nu sig att jag fått en kedja till en SP2 istället för en 1000F.
Den är fyra rullar för lång, men av samma sort. Går det att korta av den utan problem eller skall jag behöva byta igen?

För att fortsätta på denna historia visade det nu sig att jag fått en kedja till en SP2 istället för en 1000F.
Den är fyra rullar för lång, men av samma sort. Går det att korta av den utan problem eller skall jag behöva byta igen?

fram med vinkelslipen bara :) kapa skallen på en nit o slå försiktigt ut niten...

eller använd nitverktyg...

Funkar med nitverktyg, Wigren har ett sånt. :tummenupp

Till "kaliZ"
Jag tänker inte vara lika vulgär som "wagge", men fy F** va du har putsat mannen!!! helt otroligt!!!!...att du bara orkar...

Funkar med nitverktyg, Wigren har ett sånt. :tummenupp

Jag äger även själv ett nitverktyg. Orkade inte mecka mer med hojen idag bara, men det var ju tur det att det bara är att kapa schetiten.

Dock så hände det lite saker med nitverktyget... Se biltematråden.

Vilken skitfirma du fått tag på. Två fel av två möjliga. Du borde skickat tillbaks kedjan eller begära ett par hundra i rabatt.

Vilken skitfirma du fått tag på. Två fel av två möjliga. Du borde skickat tillbaks kedjan eller begära ett par hundra i rabatt.

Njee. Tänker dock inte handla mer därifrån.
En ledtråd är att det ligger inte allt för långt från stockholm och börjar på L.

Jahaaaa det är till en VTR! Jag bytte kedja på min VTR i somras.
valde en fädignitadad kedja vilket gjorde bytet enkelt när man inte har något kedjeverktyg. Dock är man tvungen att hissa upp hojen i travers och lossa svingen men det va lätt gjort. Nått att fundera på till nästa gång kanske?

Man blir jävligt trött på småsaker när man bara vill bli klar med skiten!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka