Skall en ny kedja se ut såhär?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Det tycker inte jag.
Att kartongen dessutom såg allmänt misshandlad ut samt att kedjelåset fattades talar bara om en sak för mig. Firman jag beställt av har tabbat sig något enormt när nån sänt denna i retur efter att ha försökt montera den på sin skitiga gamla hoj.
Som lite grädde på moset har de på eget bevåg också sänt grejerna till fel adress.

Fyfan vad arg man blir...

Bifogat

• kedja 1.JPG
    kedja 1.JPG
    228.1 KB · Visningar: 606
  • kedja 2.JPG
    kedja 2.JPG
    169.4 KB · Visningar: 628
bara o skicka tillbaka :)

ps, snygg avatar! (det liknar mig nu när jag slutat röka....)

De nya kedjor jag sett ser inte ut sådär. Troligtvis har dom tabbat sig rejält. Du får kräva en ny kedja.

Ja, fy f*n, kan juh utlösa en kedjereaktion av ilsk-attacker. Ring Länkarna och klaga direkt!!:mad:

Bifogat

• toad666.gif
    toad666.gif
    2.9 KB · Visningar: 2,209
Last edited:
Seså, vilket företag? Enda sättet att få den här typen att företag att skärpa till sig är att hänga ut dem. SH har hyfsat bra genomslagskraft i hojkretsar.

Se så, det har ju uppenbarligen blivet något fel knappast någon som gjort med avsikt! Sen gäller det ju att dom tar på sig detta!
Finns värre exempel i mängder!

Det här må kanske inte vara någon jättetabbe och inte heller någon större grej om bara firman i fråga tar på sig felet och ersätter dig för dina utlägg osv.

Men(!), jag förstår absolut inte den rådande inställningen om att man inte får/ska "hänga ut" firmor som beter sig dåligt eller gör "misstag".

Vi som konsumenter har absolut inga sådana skyldigheter mot näringsidkarna.
Sköter man en verksamhet bra genom god service och bra priser så sprids det ryktet via forum som detta. Lika självklart skall det väl ändå vara att även negativa upplevelser kommuniceras ut, utan detta hymlande?

Det kan ju vara så att pryon Olle blev ombedd att hämta och packa ner en guldfärgad 530 kedja och då tog han den skitiga som låg utanför kartongen som sparades för att användas på mekens hoj istället för en ny, men det låter så otroligt att inte ens jag köper det.

Låt firman få svara först innan du hänger ut dom!
Ett minimumkrav är ju att du får en ny kedja i kartong utan några extra fraktkostnader.

Det kan ju vara så att pryon Olle blev ombedd att hämta och packa ner en guldfärgad 530 kedja och då tog han den skitiga som låg utanför kartongen som sparades för att användas på mekens hoj istället för en ny, men det låter så otroligt att inte ens jag köper det.

Om det nu är fallet att det är något sådant som har hänt så det möjligtvis en förklaring, dock ingen ursäkt.

Det är väl inte att "hänga ut", i negativ bemärkelse, bara för att han skriver vad som hänt?
Reder nu firman ut det som hänt på ett snyggt sätt så är det snarare något positivt. Alla begår misstag, hur dessa sen hanteras är det avgörande.

Låt firman få svara först innan du hänger ut dom!
Ett minimumkrav är ju att du får en ny kedja i kartong utan några extra fraktkostnader.

Förslag på förslag till företaget:
Alt 1 - Företagets namn publiceras i samband med första inlägget = dålig reklam.
Alt 2 - Företagets namn publiceras i nytt inlägg där det framgår att priset för kedjan återbetalas och att köparen kan behålla kedjan = bra reklam.

Klart att företaget ska få välja alternativ först :tummenupp

För min del spelar det ingen roll HUR den skitiga kedjan kommit iväg. INGEN missar att ett paket är öppnat och då kollar man. Om paketet förslutits tidigare med den skitiga kedjan i så är det ännu värre.

Man kan få ut en hel del positivt ur ekonomiska kriser, bl a kan man se till att bli av med företag som skiter i att vårda sina kunder :)

Last edited:
Varför överhuvudtaget dra igång en debatt om detta om du inte vill hänga ut dom??:confused:

Nisse på godsmottagningen har naturligtvis fått en kedja i retur som ligger på bänken bredvid dom riktiga kättingarna samtidigt säger Kalle på ordermottagningen åt Praoeleven Erik att packa o skicka en kedja till dig, thats it:D

Edit: Det är så ruggigt lätt att det blir fel ibland, så är det, inget att gå i taket för, särskilt inte den här tiden på året.:D

Det här må kanske inte vara någon jättetabbe och inte heller någon större grej om bara firman i fråga tar på sig felet och ersätter dig för dina utlägg osv.

Men(!), jag förstår absolut inte den rådande inställningen om att man inte får/ska "hänga ut" firmor som beter sig dåligt eller gör "misstag".

Vi som konsumenter har absolut inga sådana skyldigheter mot näringsidkarna.
Sköter man en verksamhet bra genom god service och bra priser så sprids det ryktet via forum som detta. Lika självklart skall det väl ändå vara att även negativa upplevelser kommuniceras ut, utan detta hymlande?

Instämmer!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...