Skall byta till S-motard, lite tips och råd?

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Med risk för att bli hängd av moderatorerna för dubbelpost. Jag postade en likadan post i supermotard forumet men svaren kom inte direkt i flodvågor. Så jag vänder mig till er älsklingar. (Mod. ni låser om ni vill förstås).

Fick testa en supermotard för några dagar sen. Det var första gången någonsin och jag körde nog som en kratta, men fyfan vad roligt det var. Helt sjukt roligt måste jag tillägga. Men det vet ni redan kanske...

Saken är den att nu skall jag byta min gixxer mot en motard tänkte jag. Men jag vet ju ingenting om motarder. Jag fick testa en Honda .. SX? 6.. erh 650 tror jag. Kanske XL? Äh den var ruskigt rolig och jag vill helst ha en smidig motard som inbjuder till bus utan att Mao ringer och ber en hyra ut sin pansarvagn ibland.

Vad får man vara beredd på att ge för en begagnad (hyffsat ny) motard, eller om man vill byta mot en gxsxr 75 '00. Bland vilka motarder hamnar man då?

Med risk för att bli hängd av moderatorerna för dubbelpost. Jag postade en likadan post i supermotard forumet men svaren kom inte direkt i flodvågor. Så jag vänder mig till er älsklingar. (Mod. ni låser om ni vill förstås).

Fick testa en supermotard för några dagar sen. Det var första gången någonsin och jag körde nog som en kratta, men fyfan vad roligt det var. Helt sjukt roligt måste jag tillägga. Men det vet ni redan kanske...

Saken är den att nu skall jag byta min gixxer mot en motard tänkte jag. Men jag vet ju ingenting om motarder. Jag fick testa en Honda .. SX? 6.. erh 650 tror jag. Kanske XL? Äh den var ruskigt rolig och jag vill helst ha en smidig motard som inbjuder till bus utan att Mao ringer och ber en hyra ut sin pansarvagn ibland.

Vad får man vara beredd på att ge för en begagnad (hyffsat ny) motard, eller om man vill byta mot en gxsxr 75 '00. Bland vilka motarder hamnar man då?

Hej.
Det är svårt att ge förslag då vi inte vet vad det får kosta.
Sedan är det nog så att du ska fundera på vad du ska göra med den tex, köra till jobbet, busa på stan, köra bana osv.
Hur mycket vill du skruva?
Vad söker du för prestanda?
Race motard= buskul men en del skruva, tex KTM 525, Husa, Honda CRF osv.
Posörmotard/ buss= håller men är lite trötta o tunga, tex XR650, KTM 660.
Vill du vara udda, köp något italienskt eller annat syd europeiskt, Sherco, TM,GasGas, Aprillia eller varför inte en WRM.
Köp en som du kan ha knotterdäck på hösten och spikdäck på vintern, dvs en Höghjuling med 18/21" som det medföljer ett motardkit med.

verka som du körde en honda xr650 o gilla det..
varför inte slå till på en sån :tummenupp

Hej! Först och främst så vill jag ju helst byta mot min gixxer. Och hojen skall vara till ren nöjesåkning så jag vill helst inte ha en trött och tung variant. Skruvandet.. nja well jag är ganska kass på sådant.

Och så länge det är en pigg hoj med rejält vrid och dovt muller så är jag nöjd ang prestanda etc. Men tack för tipsen. Och tack för det uppenbara att kolla på en sådan hoj jag testade :)

EDIT:

Honda Xr650 verkade riktigt najs! Någon som har erfarenhet av dessa? Utöver Björn då :pannkyss

Last edited:
OM du vill testa skulle vi kunna byta hoj en dag eller 2 då jag behöver en mer skjutsvänlig hoj för att köra en :tuttar som jag lovat. hör av dig om du är intreserad:tummenupp

Bara om ni vill byta era hojar mot min! Jag vill ha motard nu så jag kan börja åka igen!

Ni är jättesöta allihop men jag vill HA en hoj inte testa :D Jävla testfanatiker :P

Ni är jättesöta allihop men jag vill HA en hoj inte testa :D Jävla testfanatiker :P

Vill HA ja... men du vet ju inte vilken modell av motard du vill ha,
så varför inte tesa lite olika när chans finnes...
trist å bara testa Bauens slöa stridsmoppe när du kan få testa en husa tillex :D
(väntar på påhoppen nu =) )

trist å bara testa Bauens slöa stridsmoppe när du kan få testa en husa tillex :D

Mmmm är väll några husor som annars står och dammar igen:D

.....mycket lågt

Okej. Ni kan komma hem till mig allihop med era hojar. Lägga er i min säng i en böghög medans jag testar alla 10. Sen så väljer jag en hoj, vinnaren får gråtandes gå hem. :D

hahaha våga som sagt köpa ngt som ingen annan har..typ Sherco eller som jag en CCM R30 med big bore kit på 710cc....

Nog att min är lite tung å slö,,betyder inte att man har kul för de,,,min har jag plågat för länge nu,,å den bara går å går å går,,,,,:D :D :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!