Skaldjursallergi

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hej,

är det någon här som har skaldjursallergi? Jag har astma men tål räkor som jag vet om. har käkat kräftor ett par gånger också och inga problem.

För 20 minutersedan åt jag musselsoppa. Och fick en enorm huvudvärk. gick och spydde upp maten. Undrar dock om det kan gå så långt så man får en astmaattack? Vad skall man göra tycker ni? Bor i Norge så sjukvårdsupplysningen i Sverige är ingen idé.

Låter mer som matförgiftning än allergi tycker jag.

Syrrran har såndär allergi och hon svulnat igen i halsen i värsta fall. Det börjar med att det sticker i svaljet och läpparna sedan svulnar man.

Hej,

är det någon här som har skaldjursallergi? Jag har astma men tål räkor som jag vet om. har käkat kräftor ett par gånger också och inga problem.

För 20 minutersedan åt jag musselsoppa. Och fick en enorm huvudvärk. gick och spydde upp maten. Undrar dock om det kan gå så långt så man får en astmaattack? Vad skall man göra tycker ni? Bor i Norge så sjukvårdsupplysningen i Sverige är ingen idé.

Har skaldjurs-, päls-, stenfrukts-, nöt-, mögel-, och pollenallergi med tillhhörande astma och kan äta räkor & kräftor i små mängder. Symptomen börjar med svullna läppar och svalg vilket så småningom resulterar i en astmaattack. Det kan nog skilja kraftigt mellan personer med tanke på att en del nötallergiker inte ens klarar en liten dos nöt. Tänker på de som dött av choklad som innehåller spår av nötter.

Själv kan jag tex äta små mängder hasselnöt och komma undan med kliande hals och lätt astma.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg