Skal Norge kjøpe Sverige?

Mekus skrev:
Dom har inte Göran Persson, Bosse Ringholm eller statsskuld. Men dom har olja, en massa trevliga skidbackar och en vansinnig massa snygga brudar. och inte att förglömma så har domnågra av dom trevligaste hojvägarna

Den sista sovjetstaten.......om ni inte gillar GP och gänget är väl iofs Norge inte världens bästa alternativ. :rolleyes: Där kan man snacka förmynderi på allvar.

Hurra.

Norge. Krogarna stänger 02.00, spriten kostar helvete, du får inte köpa vilka groggar du vill, bakfyllematen kostar som en ordinär mc-försäkring, ett fjollbredband kostar 700 nkr/mån, alla matpengar du betalar går till ett rubbat jordbruksstöd som går ut på att dumma norska bönder skall kunna ha hjärndöda lantbruk på fjällsidorna.....

Jo, gillar man regleringar och förmynderi är ju norge helt rätt.

Btw, hur låter det när två norskar grälar? Alltså är svinförbannade på varandra? Måste låta hur kul som helst.

abstruse skrev:
Du menar klubbad säl va? (Givetvis rutten.)
Ja så kanske det var, blandar ihop det med Island kanske.
Man gräver ner valarna på stranden, sen efter ett par veckor gräver man upp dom igen å äter dom. MUMS!

Mekus skrev:
Dom har inte Göran Persson, Bosse Ringholm eller statsskuld. Men dom har olja, en massa trevliga skidbackar och en vansinnig massa snygga brudar. och inte att förglömma så har domnågra av dom trevligaste hojvägarna
Vad har dom för styre där? Socialdemokratiskt som här?

men vad skall vi då göra med all träsprit..
vet tyvärr inte så många andra som skulle dricka det..

:kocko

Last edited:
Norge ska utnyttjas, inte bli samman med sverige.
Det är ett riktigt u-land, det enda som är bra är brudarna och den låga skatten
man betalar som svensk. Komunismen och prällen till stadsminister är helt :kocko
Det är omöjligt att äga en bil med mer än 40hk tex, ingen ska ju vara bättre än nån annan.
Sen att kött och pizza är helt sinnessjukt dyrt är en annan sak, det är bara cp :3freak

NoicE skrev:
Norge ska utnyttjas, inte bli samman med sverige.
Det är ett riktigt u-land, det enda som är bra är brudarna och den låga skatten
Sen att kött och pizza är helt sinnessjukt dyrt är en annan sak, det är bara cp :3freak
Dom har ju rätt mycket bättre betalt i Noreg än i Sverige.. :rolleyes:
Svenskar är ju Nordens filipinos.. billiga i drift och låga löner..tack (s).

Kahobe skrev:

De har de, men om man jämför köpkraften så vetefan om de har det så mycket bättre, vissa grupper har det säkert(som byggnadsarbetare), men andra inte.

Kahobe skrev:
Du är ganska enformig i ditt tjat. Och när jag skriver "ganska" så menar jag egentligen: "helt jävla otroligt, EAP-galet enformig".

I Norge finns självklart taxeringskalendern tillgänglig på nätet, vilket gör det lätt att kontrollera vad ens norska polare och kollegor tjänar: http://www.dn.no/skattelisten/

Jag jämförde med några norska kollegor jag jobbat med och visst tjänade de bättre, men det handlade om kanske 10% bättre och med tanken på att den 740 kostar som en ny Volvo härhemma och en pizza kan dra iväg över hundra spänn så vetefan om skillnaden är så enorm i slutläget.

Varför skulle Norge köpa Sverige? Nån vidare bra investering verkar det ju inte om dom ändå gått back ett tag nu. Det måste ju vara för skojs skull i såna fall men hur roligt kan man ha med Sverige egentligen? Försäkringen skulle säkert vara svindyr också för ett såpass stort land. Tungt och svårstyrt lär det vara också.
Kanske bäst för en första-lands köpare att börja lättare med typ Åland, billigare, drar mindre soppa och man kan ju alltid byta upp sig senare och ha bygga om Åland till streetfighter.

:)

Jussi skrev:
Varför skulle Norge köpa Sverige? Nån vidare bra investering verkar det ju inte om dom ändå gått back ett tag nu. Det måste ju vara för skojs skull i såna fall men hur roligt kan man ha med Sverige egentligen? Försäkringen skulle säkert vara svindyr också för ett såpass stort land. Tungt och svårstyrt lär det vara också.
Kanske bäst för en första-lands köpare att börja lättare med typ Åland, billigare, drar mindre soppa och man kan ju alltid byta upp sig senare och ha bygga om Åland till streetfighter.

:)

håller inte helt med........den låga effekten måste ju dra ner försäkringspremien ganska radikalt. Tror vi kan få mest pengar om vi lägger tyngden på affektionsvärde och renoveringsobjekt!

Eap ??

sgtpepper skrev:
Du är ganska enformig i ditt tjat. Och när jag skriver "ganska" så menar jag egentligen: "helt jävla otroligt, EAP-galet enformig".
Jag jämförde med några norska kollegor jag jobbat med och visst tjänade de bättre, men det handlade om kanske 10% bättre och med tanken på att den 740 kostar som en ny Volvo härhemma och en pizza kan dra iväg över hundra spänn så vetefan om skillnaden är så enorm i slutläget.
:felämne
EAP.. existerar det forfarande..? Har aldrig delat några av deras åsikter.
Att jag pläderar för ett mycket bättre styre i Sverige medger jag (därmed inte sagt att det måsta vara ett borgerligt!!)
25% arbetslöshet är mäktigt! Och kostar!
Och DU..sgtpepper, du vet väl att du inte är garanterad någon pensionsnivå öht numera? När jag började jobba var jag "garanterad" 90% när jag gick i pension. Får nog idag vara glad om jag får 50%. Vad kan det bli för dagens generationer? 10% 25%??
För att citera dig, "helt jävla otroligt," javisst.
Hur kan man missköta ett lands ekonomi till den milda grad??? Och kunna fortsätta sitta vid makten?
JA. jag tänker upprepa detta till ALLA insett att de blivit lurade...
Edit: Finns en liiiten skillnad mellan Sverige och Norge också, de har NOLL i statsskuld vi har 1300miljarder och tendensen är stigande.. :jisses
Lånade pengar - som skall återbetalas.

Last edited:
Kahobe skrev:
Att jag pläderar för ett mycket bättre styre i Sverige medger jag (därmed inte sagt att det måsta vara ett borgerligt!!)
Och DU..sgtpepper, du vet väl att du inte är garanterad någon pensionsnivå öht numera? När jag började jobba var jag "garanterad" 90% när jag gick i pension. Får nog idag vara glad om jag får 50%. Vad kan det bli för dagens generationer? 10% 25%??
Hur kan man missköta ett lands ekonomi till den milda grad??? Och kunna fortsätta sitta vid makten?
Edit: Finns en liiiten skillnad mellan Sverige och Norge också, de har NOLL i statsskuld vi har 1300miljarder och tendensen är stigande.. :jisses

Anl. till de har makten idag är för att de har skapat ett Sverige som är bidragsberoende och en majoritet av de som tar del av bidragen tycker att det är jätte bra med bidrag och att Persson är snäll... Mer politik i skolorna!!! Utbilda... japp! Det tror jag kan lösa detta... eller revolt... =) :tungan

Kahobe skrev:
Titta, nu är du så där jävla EAP-tjatig igen. Herregud, det här är ett hojforum. Skriv lite tätt skrivna pampfletter och tejpa upp på allmänna anslagstavlor istället som alla andra galningar.

Ok att man ventilerar sina politiska uppfattningar då och då, men du gör det ju överallt och hela tiden, du kan ju få en diskussion om förgasare eller 180-däck att handla om statsunderskottet. Har du blivit slagen av en elak socialdemokrat som liten eller?

Här är lite visdomsord som står högst upp på sajten: "Här snackas det Sporthoj".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT