Skakande styre mellan 50-60km/h

Jag fick nämligen obalans i bilen så plomberna höll på att hoppa ur:näsblod Mellan 90-110, bytte däcken igår och då låg det en rejäl klump med punkaspray i ena däcket. Smula obalans.......
 
Kan vara, däck, däckstryck, obalans i däck/fälg, styrvikter, bromsskivor, styrlager.

Bara börja kolla igenom!
 
En liten uppdatering med hur det gick... Sambon lämnade in hojen på verksta i tisdags (jag jobbade). Det visade sig att det inte var något fel på balanseringen men verkstan försökte ändå pracka på honom ett nytt framdäck trots att det inte är något fel på det som sitter på. (Ska jag ha nytt framdäck så ska det ändå inte vara därifrån med de priserna :skrämd.) På jobbet berättade jag om problemet för en kollega som föreslog boxen som boven i dramat! :gnissla
Och mycket riktigt, när jag kom hem hade sambon inte märkt något styrfladder till eller från verkstan och jag provkörde den även själv för att känna efter. :näsblod
Så, med andra ord var det boxen som varit överpackad under tysklandsturen som gjorde att det blev obalans mellan 50-60km/h. Nu vet jag det....!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top