Skaffat nytt akvarium.

Just eldstjärtar brukar kunna hoppa rätt duktigt.. annars är det inte sådär jättevanligt att vanliga "sällskaps" fiskar hoppar ut karet, har själv ett öppet på över 150liter, händer kanske 1 gång om året att nån hoppar ur. Morsan o farsan hade en eldstjärt som låg på golvet i över en timme också, var hårt o verkade va helt död.. men farsan la i den i akvariet igen så låg den där stilla o flöt ett bra tag, sen piggnade han till och vart bra .. :va

Bikerbitch skrev:
Eldstjärten dog. Han låg i en hink. Sen låg han brevid. Kan fiskar hoppa så djävla högt eller..?

Fredrick skrev:
Just eldstjärtar brukar kunna hoppa rätt duktigt.. annars är det inte sådär jättevanligt att vanliga "sällskaps" fiskar hoppar ut karet, har själv ett öppet på över 150liter, händer kanske 1 gång om året att nån hoppar ur. Morsan o farsan hade en eldstjärt som låg på golvet i över en timme också, var hårt o verkade va helt död.. men farsan la i den i akvariet igen så låg den där stilla o flöt ett bra tag, sen piggnade han till och vart bra .. :va

Synd att vi inte hade fått igång akvariet ännu då.
I en hink kanske en fisk inte klarar sig så länge?

Magnus skrev:
Inte så kul det där. Har haft lite oflyt med dina akvarie nu va??

Tur att det inte var cikliderna iallafall. Hör av mig ang bytet.

Har haft lite otur ja som har medfört en hel del omkostnader... :(

Hör av dig så byter vi lite yngel. :tummenupp

Last edited:
Penguin skrev:
Tänk om nån av dem fortfarande levde då? Då kanske den muterar nera i kloakerna och kommer tillbaka för att hämnas på dig Dunderkissen! :eek:

Om någon levde så är den garanterat stendöd vid det här laget, jag är inte det minsta orolig... :dummer

Apropå fiskar & akvarium så var Rädda Nemo jävligt bra. Första gången en dokumentärfilm görs om akvariefiskarnas situation...

Edit: Jag har svårt för fisk(som)lever... :hihi

Nu har vi nya fiskar i vårt fungerande akvarium. Katterna gillar rörlig mat tydligen. Neontetrorna är skakiga, dom kanske måste vänja sig lite först vid nya miljön. Fast dom mobbar ut en liten stackare...
Spännande det här, kan nada om fiskar..

Bikerbitch skrev:
Nu har vi nya fiskar i vårt fungerande akvarium. Katterna gillar rörlig mat tydligen. Neontetrorna är skakiga, dom kanske måste vänja sig lite först vid nya miljön. Fast dom mobbar ut en liten stackare...
Spännande det här, kan nada om fiskar..

Kolla bara så att de inte har fått vita prickar! Det var det som tog död på mina fiskar... :(

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage