Skaffat en andra båge

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Nybliven ägare till en CBR 600 RR, gör en tråd för att visa bågen och ev. få tips o trix!

Köpte den för att ha något som ja inte behöver vara orolig för att lägga o skrapa upp, så man kan lära sig köra utan att behöva tänka på hojjen, samt att den är ganska kompromisslös =)

Tänkte gå SMC-kurser samt köra bandagar med den, kanske får den gå lite gata också.

Ev. kan man kanske skaffa en billigare touring/street som följd av denna, återstår o se.

Planen nu är att få ordning på ett nytt krasch-kåp-set som kan brukas till gata, passformen verkar sådär till fram-kåpan, gott om tid iaf.

:banana

Bifogat

• DSC04305.jpg
    DSC04305.jpg
    232.6 KB · Visningar: 257
Grattis, man bör ha minst två :)

Jag tror idealet är tre (lek, finåka, vinteråka) men det lär man ju aldrig få igenom hos den lagstiftande församlingen :(

Inte bra........

Jag tror idealet är tre (lek, finåka, vinteråka) men det lär man ju aldrig få igenom hos den lagstiftande församlingen :(

Dags att byta församling....... eller. Större garage... då känns alla proportioner annorlunda. Stort garage kan lätt se tomt ut. En till!

Tre? Trike. Vinterhälsningar, lycka till! Toyman

Helt rätt, jag inhandlade oxå en till raket här i höstas för att ha till bankörningar, köra i regn mm. En brukshoj!

Ja det låter sunt, tredje blir nog en 250 grus-bus som det ser ut i nuläget, en sådan kan man ju faktiskt skaffa med motiveringen träningsredskap!

Helt rätt, jag inhandlade oxå en till raket här i höstas för att ha till bankörningar, köra i regn mm. En brukshoj!

Brukshoj, bra benämning, hade ju velat haft min första-båge till brukshoj men den vart ju för fin i lacken så att säga, jobbigt med fina grejjer. Svårt o hitta en nyare schleeten, dyrt o göra första crashen.. =)

Se om jag kan lyfta min tråd här med en fråga, jag funderar på hur jag skall komma igång fint... SMC-kurser är planen. Men ja tänkte att man säkert kan köra lite egen "crash course" under vanliga bandagar.

Sett lite listor på olika sällskaps bandagar, lite svårt att veta ett halvår i förväg hur man jobbar, men det kanske löser sig fram över. Verkar som att vissa arrangemang kräver licens.

Läste någonstans att man inte fick köra på Glimingens go-cart bana, om det stämmer är det lite synd, hojjen kommer ofta stå i uddevalla nämligen. Finns det några andra checka alternativ här i väst?

Robin

du har gjort de jag tänkt göra. dock blir den "nya" hojen väg hoj å min skramlaha får gå på banan :)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back