Skaffa toffel

Därför överväger jag nu att köpa ett par toningskor (reeboks eller MBT) för att hålla ryggen och magen lite i schack eftersom jag jobbar stående hela dagarna. Jag är ju självklart införstådd i att de inte kommer göra några mirakel med rumpa mm. som det utlovas, men jag kan tänka mig att ur min arbetssynpunkt så kan de nog avlasta lite.
Någon som har några tankar och funderingar? :)

Mina MBT-skor är mina bästa investering i mig själv, har ett väldigt aktivt jobb och förut kom man hem med en matt ländrygg (jag är ganska lång också) men nu känner jag ingenting. Några mirakel med benen vette sju om det händer, men just ryggen och hållningen blir bättre. Köp!

TS: birkenstock Rock Star är väl lite tuffa? :)
6168b.gif

Birkenstock alla arbetsdagar i veckan!
Varför lukta kadaver och förmultning om fötterna varje dag när man kan ha svala sköna tofflor?

Ah, så det är därför alla industriare och byggare går i tofflor!
:fattartil
Haha, ja nu kan det ju va så att dom har skor lite i skyddsyfte också... Jag å andra sidan behöver mest se snygg ut egentligen... :tuttar:

men det kan ju va gött att duga till nått när skönhetens ålder är förbi också :brinnerup

Mina MBT-skor är mina bästa investering i mig själv, har ett väldigt aktivt jobb och förut kom man hem med en matt ländrygg (jag är ganska lång också) men nu känner jag ingenting. Några mirakel med benen vette sju om det händer, men just ryggen och hållningen blir bättre. Köp!

TS: birkenstock Rock Star är väl lite tuffa? :)
6168b.gif
Jo, det är ju bara att dom är så satans dyra :gnissla:

Jag pratade med min mors kiropraktor nyss som starkt rekomenderade just MBT eller easytone skorna. Dom ska tydligen vara riktigt bra för att avlasta ryggen.

Det känns som folk har hakat upp sig lite på att dom ska vara så effektiva(/oeffektiva) i träningssynpunkt, vilket inte alls är därför jag vill ha dom.
Jag vill alltså endast ha dom för att avlasta och göra mitt arbete lättare/skönare, så jag kan hålla på så länge som möjligt med det.
Som sagt, jag tränar ju en del annars också så jag har INGET träningsyfte med dem alls.

Däremot så märker jag att jag har sämre hållning just när jag jobbar, och det kanske inte är så konstigt när man står böjd över folk hela dagarna? Dom borde ju "tvinga" fram en bättre hållning lite omedvetet.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar, men jag hoppas att ni förstår någorlunda? :)

Det va nån som tyckte att det va galenskap att ha dom hela dagen, och att man bara skulle ha dom som promenadskor nån timme om dagen, för annars skulle det istället slita på leder mm?

Är det någon som sitter på någon visdom?

Last edited:
Kanske inget för jobbet, men hush puppies har grymt sköna tofflor :)

Köp Indian mockasiner,så kan du ju smyga runt lika tyst som bara Indianer kan:tummenupp
indianmockasiner_25466517.jpg

Tofflor är väl ok om det funkar med den klädkod man behöver upprätthålla. Kan se mysko ut att ha kostym och tofflor, men på en överläkare i vitrock så är det normalt. I den akademiska världen kan man ta sig friheter som att gå barfota i shorts och gammal t-shirt, orakad sedan förra månaden (überh4xx0r). Tofflor görs inte heller i m/90-stil för de som har sådant yrke :)

Jag löser problemet med svarta lågskor (hård sula och tål att promenera med tre dagar på CeBIT utan skavsår - det är 7-8 mil totalt), men som sparkas av under bordet på rummet eller på möten. Noll fotsvett och hela strumpor är en förutsättning :näsblod

Undvik Foppa-tofflor bara! Fulare skodon får man leta efter :gnissla

Jag har skaffat riktiga gammelmanstofflor.
Underdel i kork (gummisula) och perforerat ovanläder.
Klassiskt, osnyggt och fantastiskt bekvämt.
Edit:
Slamkrypare fanns i inomhusmodell.
Rocknrolligt.
slamkrypare.jpg

Last edited:
Får man inte otrolig fotjam av sånna där varma tofflor?

Jag är mer ute efter en riktig luftig variant.

Så in i, de första två veckorna. Sen blev fötterna vana och tåjamset avtog. För min del iaf.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti