Skaffa scooter?

Om du vill kunna köra på "allmän väg"

...köp en 180cc, går oxå att fixa till med Mallossi... :banana

Min 'gamla' Italjet Dragster:

Bifogat

• dragster.jpg
    dragster.jpg
    40.5 KB · Visningar: 163
Last edited:
Här är min..

Honda X8R med Minarelli MHR 70cc motor...

Bifogat

• vänster2.jpg
    vänster2.jpg
    132.6 KB · Visningar: 207
min då..

får väl falla för grupptrycket och posta min eftersom alla andra gör det

koopoped.jpg

Aerox 100 med Malossi 128cc cylle och diverse annat fortåkartjafs

Dom där e så grymt enkla wheela med! Önskar bara att dom inte hade hårtorksmotor, utan en vanlig 6växlad historia :)

hehe fifan va fuult.. man sitter juh på bakhjulet redan på en sån där invalidmoppe :3freak

Bara jag som inte tycker det ser ut som den gör 125km/h om man tittar på de vita sträcken på marken? :va

Kimze skrev:
Bara jag som inte tycker det ser ut som den gör 125km/h om man tittar på de vita sträcken på marken? :va

du är inte den ende tvivlaren... typ nada fartvind ser det åxå ut å vara..

Mr. Dante skrev:
Honda X8R med Minarelli MHR 70cc motor...

Har funderingar på att göra likadant med min nyinköpta speedfighter. Kan även få tag på ett aprilia chassie billigt men jag vet inte villket som är bäst att bygga på?

Oj så oansvarigt att köra så utan godkänd skyddsutrustning :rofl :tungan

Vilket sabla ös i den scootern, så riktigt roligt ut, inte som min gamla sura moppe (100 år sedan) :gnissla

Therudeboy skrev:
Har funderingar på att göra likadant med min nyinköpta speedfighter. Kan även få tag på ett aprilia chassie billigt men jag vet inte villket som är bäst att bygga på?

Speedfight chassiet är nog ok, men Minarelli motorn passar ju rakt i Aprilian... Jag har byggt ett eget motorfäste för att få i motorn i Hondan. Vad skall du har för trimbitar?

Mr. Dante skrev:
Speedfight chassiet är nog ok, men Minarelli motorn passar ju rakt i Aprilian... Jag har byggt ett eget motorfäste för att få i motorn i Hondan. Vad skall du har för trimbitar?

Det är ju enkelsving på Speedfight och det känns onormalt. Man kanske borde köpa en sr50 motor då och trycka in i chassiet. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för bitar, men det blir väl allt vad metrakit har att erbjuda eller något annat märke.

Therudeboy skrev:
Det är ju enkelsving på Speedfight och det känns onormalt. Man kanske borde köpa en sr50 motor då och trycka in i chassiet. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för bitar, men det blir väl allt vad metrakit har att erbjuda eller något annat märke.

"Enkelsving" är det nog på alla.. i SR sitter det Minarelli motor som det finns mycket kul bitar till.

Mr. Dante skrev:
"Enkelsving" är det nog på alla.. i SR sitter det Minarelli motor som det finns mycket kul bitar till.

Jag menar ju givetvis fram ;) På peggan sitter det alltså enkelsving fram och på sr:en är det ju vanlig hederlig gaffel. Det med motorn vet jag, sitter ju samma motor i många olika scootrar. Känns som jag borde köpa aprilia chassiet fixa iordning det som skall göras och köpa en motor o trimma som as :D

Therudeboy skrev:
Jag menar ju givetvis fram ;) På peggan sitter det alltså enkelsving fram och på sr:en är det ju vanlig hederlig gaffel. Det med motorn vet jag, sitter ju samma motor i många olika scootrar. Känns som jag borde köpa aprilia chassiet fixa iordning det som skall göras och köpa en motor o trimma som as :D

Bör finnas mer delar till Aprilian, kolla gaffel och stötdämpare på www.malossi.com och alla MHR delar.. mums!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!