Skaffa ny telefån, vad ska man ha?

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Hallå på er, är i tagen att skaffa mig en ny telefån då min gamla börjar bli lite lynnig men den har servat mig väl under den tiden man haft den. Överlevt oljebad när den ramlat ur bröstfickan ned i oljehinken vid flera tillfällen då man bjudit hojen på lite ny och fin olja. Den har agerat hockeypuck och överlevt ölbad.. Ja det har varit en god och säker vän som nu börjar lida av demens och andra geriatriska åkommor som kommer med åldern, dålig hörsel, dåligt minne osv...

Men nu tänkte jag att man skulle leta reda på något nytt, har ni några schyssta tips på en lur som är enkel och skicka sms med då man upptäckte att man faktiskt betalar för 3000 såna därna sms och 1000 mms i abbonemanget utan använda det så mycket...

Pristak vafan ingen telefån ska väl kosta mer än 1500 - 1900kr i min åsikt :banana:banana

Jag har just nu en Nokia E52 som jag tycker är helt okej. Liten och smidig, bra batteritid, och knappar som är lätta att skriva sms med.

Innan hade jag en HTC Hero som jag fick ladda varje eller varannan dag, beroende på användning. Den här laddar jag var fjärde eller femte dag.

Lite blandade omdömen om den. Den första jag fick hade lite problem med att personer jag pratade med hörde sig själva/fick ett eko på sin egen röst. Fick en ny och den funkar kanon iaf :)

Kanske kan vara värt att kolla in iaf. Dock aningen dyrare än det pristak du uppgett.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=435540

Edit: Om man läser på lite så ser man att den svarta varianten är den senaste av denna modell. Den första jag fick, som strulade lite, var helt silver/metallfärgad. Min nya, som inte strular alls, är just en svart :)

Last edited:
Huawei 1250

SMS/MMS är det mest avancerade den klarar, den har en halvkass kamera som duger att ta MMS och fyllebilder med, men bara när det är ljust.

Kostade under 500:- när jag köpte min.

Jag vill ha HTC Desire som dustin säljer nu för 4tusen, men tappar man den i oljebaljan blir man nog lessen, det blir man kanske inte över en Huawei.

Är en Samsung U600 man haft i snart 2 år förvånad över tåligheten i luren.. däremot användarvänligheten och andvändarinterface lämnar en del att önska i den dock...

Har en hero efter att haft diverse sonyericsson, 2 nokia (E75 senaste) och sen fick jag denna. Helnöjd med min hero. Lite mer minne och snabbare processor om man ska önska något. Finns en nyare HTC som jag skulle satsa på om företaget skulle få köpa ny telefon till mej!

Samsung S5230 + skyddsfilm till displayen.
Mobiltillverkarna har glömt hur man tillverkar vettiga knappsatser, så man kan lika gärna skita i att ha någon över huvud taget. Går dubbelt så snabbt att knappa på en virtuell sådan. Plus att det är en trycktouch, mao kan man använda den med handskar till skillnad från iPhone och dylika.

Last edited:
haft en htc hero i en månad, skitnöjd med den.

Dety enda som suger är att det är så jävla bökigt att skicka sms, små knappar man ska pricka, blir ofta fel. Skulle bla igår skriva "kom till arken" vart "kom till ärkebiskopen". Märkligt

Ajfånen är den bästa telefonen på marknaden med marginal bredare än Babben Larssons röv, men den är förmodligen i dyraste laget för TS.

Samsung S5230 + skyddsfilm till displayen.
Mobiltillverkarna har glömt hur man tillverkar vettiga knappsatser, så man kan lika gärna skita i att ha någon över huvud taget. Går dubbelt så snabbt att knappa på en virtuell sådan. Plus att det är en trycktouch, mao kan man använda den med handskar till skillnad från iPhone och dylika.

Håller med om 5230. Jag gick in på MediaMarkt och dök på närmaste försäljare med två krav:
*Max 1500:-
*Bästa möjliga batteritid.

Fick betala 1590:- för en S5230, och jag har aldrig haft någon telefon med bättre batteri :tummenupp
Första laddningen räckte 27 dagar, trots en hel del lekande, surfande och en del samtal.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg