Skaffa konsol- är jag för sent ut?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Godkväll.

Sitter här i mörkret och funderar på att skaffa en konsol. Dom flesta skaffade väl sitt ps3/360 för 2 år sen. Nu funderar jag. Är jag alldeles för sent ute för att det ens ska vara värt till nästa generation kommer?

Det jag är ute efter är egentligen en ren spelmaskin. Blu-ray är obetydligt då jag har en mediaspelare för den uppgiften. Kort sagt ska den inte användas alls för att kolla på film. Ladda ned spel ser jag som positivt. Är väl bilspel som kanske lockar mest, typ Forza 3.

Hur är det med konsollmaskinerna nu. Kan man få 5.1 i spel, eller är det bara när man kollar sköna rullar? Sänder båda ut full-hd? Tanken är att koppla till TV/receivern/5.1

Grafiken mellar ps3 och 360, stor skillnad. Vilken är framtidssäker. Eller rättare sagt- är 360 utdöende?

Personligen har det mest tidigare blivit PS2 om man snackar konsoll. Och innan dess Contra(:yoparty) på en maskin från Malaysia eller liknande. Tänker att om man ska lira lite kan det väl vara skönt att ligga i sängen istället för datorstolen.

Har surfat på nätet innan, men får inte direkt några nyare trådar än 2008 som inte innehåller pajkastartävlingar...

Vad ska man välja?

Last edited:
Godkväll.

Sitter här i mörkret och funderar på att skaffa en konsol. Dom flesta skaffade väl sitt ps3/360 för 2 år sen. Nu funderar jag. Är jag alldeles för sent ute för att det ens ska vara värt till nästa generation kommer?

Iaf ps4 är nog 3-4 år bort så tror inte det är för sent så vill du ha en konsol så är det bara att slå till, tror du kan få en ny konsol för en ganska billig peng nu

Ladda ned spel ser jag som positivt. Är väl bilspel som kanske lockar mest, typ Forza 3.

Både ps3 och 360 har bra lagliga alternativ till nerladdning av tex demos och ibland hela spel dock måste man betala per månad för att kunna tex spela online på 360 tror jag. Nu nyligen så jailbreakades ju ps3an så piratade spel kommer inom kort vara tillgängligt på båda. Dock är utbudet hur stort som helst redan nu på 360. Forza 3 är 360 exclusive så är de det du vill ha så är det ett enkelt val... men förhoppningsvis kommer gran turismo inom 1-2 månader och då är ps3an ett enkelt val för bilspelentusiaster (hoppas iaf jag), har själv burnot (nerladdat) och det är ett riktigt roligt spel till ps3an

Hur är det med konsollmaskinerna nu. Kan man få 5.1 i spel, eller är det bara när man kollar sköna rullar? Sänder båda ut full-hd? Tanken är att koppla till TV/receivern/5.1

Grafiken mellar ps3 och 360, stor skillnad. Vilken är framtidssäker. Eller rättare sagt- är 360 utdöende?

Är rätt säker på att spelen till båda stödjer 5.1 och Full hd kör dom med, eller iaf 720p oftast. Har själv en ps3a kopplad via reciver utan problem.

Grafikenskillnaden mellan ps3 och 360 är marginell.. iaf om du inte sätter tv apparaterna brevid varandra så lär du inte ångra ditt köp pågrund av det. Ps3an ska vara kraftigare men som sagt det är inget jag tycker man märker vid vanligt spelande.

skulle nog säga att ps3 och 360 är nog lika utdöende men inget har än kommit för att ta deras plats så dom får kämpa på några år till.

Vad ska man välja?

Själv tycker ja inte det är så stor skillnad, är det nån exclusiv titel du vill ha så välj den konsolen.

Kontrollerna till xbox360 är helt oslagbara.. Sitter som gjutet i en manshand och tål ett hundrametersfall typ

Ps3-kontrollerna tycks vara gjorda för kvinnor. Jag kan verkligen inte spela på dom

De är de enda jag har att säga :D

Uppföljaren till 360 kommer tidigast 2014 ps3 ligger på 5-6år iväg så det är bara o köra på och som sagt tidigare 360 kontrollen är the shit!

Jag skulle köpa ett PS3 slim, ang kontrollerna så tycker jag PS är mycke bättre än Xbox, men det är nog en vanesak..

Funderar på att ge mig själv en 360 Slim i födelsedagspresent, tycker att det finns fler spel till 360 som jag vill spela jämfört med PS3...

Men det här låter ju suveränt. Kan nog bli ett 360 då, eftersom spelet Forza lockar väldigt mycket. Detta paket blir det troligen (innehåller Forza 3) samt att jag då kopplar dit någon bärbar 2.5" hdd. http://www.dustinhome.se/pd_5010469690.aspx

Glöm inte att nya Gran Turismo kommer exklusivt till ps3 i höst!
Forza är okej men inte riktigt på samma nivå som gran turismo tycker jag,

Ne jag håller med dig helt forza är sjukt mycket bättre än gran turismo.

Nu missförstod du ;) Forza är ett seriöst bilspel för sjuåringar. Typ Need for speed fast nu går det faktiskt inte att ta hårnålar i 280 knyck.

Men det här låter ju suveränt. Kan nog bli ett 360 då, eftersom spelet Forza lockar väldigt mycket. Detta paket blir det troligen (innehåller Forza 3) samt att jag då kopplar dit någon bärbar 2.5" hdd. http://www.dustinhome.se/pd_5010469690.aspx

Visst är det 360 Slim man ska ha, alltså det senaste?

Du gör ett riktigt bra val bättre spel än forza finns inte... :yoparty

Snart kommer "forza 4" ut till Kinect också det kommer bli as as coolt..

Nu missförstod du ;) Forza är ett seriöst bilspel för sjuåringar. Typ Need for speed fast nu går det faktiskt inte att ta hårnålar i 280 knyck.

HA forza är bra mycke bättre simulator än gran turismo. Nfs kommer ju inte i närheten av någon av dom det suger ju p**g

Last edited:
Jag hade en 360 förut, den dog några ggr så jag skickade den.
Håller helt med Ljunghusen, kontrollerna till den är oslagbara.

Jag skaffade en ps3:a nu för att det är så mycket enklare o köra online med den. Ingen avgift.

360:n är enkel o flasha o tanka spel till, ps3an lite bökigare, det har kommit en jailbreak till den nu men jag har inet satt mig in i hur det funkar.

Kort sagt, bränna spel o köra ofline, xbox.

Köra online ps3.

Jag skaffade en ps3:a nu för att det är så mycket enklare o köra online med den. Ingen avgift.

360:n är enkel o flasha o tanka spel till, ps3an lite bökigare, det har kommit en jailbreak till den nu men jag har inet satt mig in i hur det funkar.

Kort sagt, bränna spel o köra ofline, xbox.

Köra online ps3.

Håller med. ps3 exklusiva spelen är oftast jäkligt bra, metal gear solid, heavy rain, gran turismo mm.

Dock så kommer ju många spel till båda konsolerna och då är det ingen större skillnad i grafik mm, dock så kan man ju för en liten peng ladda ner spelen till 360, om man nu tycker det är okej.

Jag har båda konsolerna och tycker att ps3 har mycket bättre kvalitets känsla, men 360 blir ju billigare att lira.
Min 360 har fått "ring of death" eller vad det heter nu, ska tydligen vara hyffsat vanligt på dom.

Och nu har det släppts en uppdatering till PS3 som krävs om man vill kunna lira online... den täpper till säkerhetshålet som hackarna utnyttjat.

Ne jag håller med dig helt forza är sjukt mycket bättre än gran turismo. :tummenupp

Gäller att hitta en bra ratt till 360:n bara, originalratten är värdelös jämfört med att köra g25/g27 på en ps3. Det finns EN riktig ratt till 360 med från ett tyskt företag, sist jag kollade hade dom inte riktigt kommit ut på marknaden ännu men sök på fanatec porsche wheel.

Jag gjorde ett par halvhjärtade försök att få köpa några rattar från fanatec på ett sätt att jag skulle slippa bli dubbelmomsad men fick aldrig något svar.

Jag kör PS3 och skulle varmt rekommendera den konsollen.. Inte bara för spelen utan också för att det är "bra skit" att kunna streama video från PC´n utan kabel och dessutom så är onlinespel helt gratis.

Kostar lite, men håller länge.

Men det viktiga är som sagt att man har samma som polarna.. Så kolla hemma hos dem, för det är SJUKT mycket roligare atty spela med polare online än att lira ensam.

Psssssssssssssssst.
Väljer du PS3 så finns det många sporthojare som lirar, så du får du polare den vägen om du inte har några andra.:gnissla:huvet

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra