Skaffa katt!

lady skrev:
2474221 vill du att det ska vara inne katt eller ute katt? du måste ha massa tid om det är en inne katt.Jag har en som jag ska göra mig av med,har inte tid tyvärr.hon e världens finaste..kanske vill ha henne? :rolleyes:

Har tyvärr redan skaffat en liten ängel..

Det är kul med katt! :tummenupp

Själv har jag två Cornish Rex katter, som jag gillar skarpt!

Dem får bara burkmat när det är dags för p-piller, annars torrfoder med fri tillgång. Vatten dricker dem inte vid maten, utan endast direkt ur kranen, badkaret eller sin egna skål som står på diskbänken... Idéer dem får :)

Dem är innekatter, men det är inte så mycket jobb tycker jag. Klorna får man se över någon gång i månaden iaf och klippa vid behov. Alva (den vita) sköter om sina klor mest själv. Tuggar och putsar dem nästan varje dag medans Bodil (den röda) knappt bryr sig om nånting förutom att vara klumpig och bita på kablar :D

Kattlådan är det bara att ta som vana att rensa varje dag, så blir det aldrig jobbigt. Mina har en tendens till att göra mer ifrån sig varannan dag...
Jag använder även en "deodorant" som man blandar med kattsanden. Luktar god tvål om min låda :tummenupp

Jag har haft katt sen jag var 4, så att jag skaffade två katter när jag flyttade till egen lya är inte så konstigt. Dock fick det bli innekatter eftersom jag bor i lägenhet på andra våningen.

Bifogar några bilder på mina "russin" också :)

Bodil på bilden

Last edited:
får väl lägga upp ett par bilder på min sötnos då :)

Bifogat

• pysen_snusar.JPG
    pysen_snusar.JPG
    79.4 KB · Visningar: 47
  • pysen_sover.JPG
    pysen_sover.JPG
    82.4 KB · Visningar: 62
Last edited:
Hääärligt med kattunge.. Minns när min hane var liten o jag fick springa omkring i lägenheten med en papperstuss fastknuten i ett snöre, i 20 minuter varje kväll, för att få sova ostört den största delen av natten.. Efter det "bus-passet" var han trött o kröp mer än gärna ner i sängen tätt intill o kurrade husse till sömns... Lycka till med din nya familje-medlem :tummenupp

Nu har du ju redan skaffat katt verkar det som, men olika raser har olika personlighet. Tex så skiljer det en massa mellan siameser och perser för att ta ett exempel.

Andra tipset är att skaffa två katter, iaf om det skall vara innekatter. Då slipper du ha dåligt samvete när du lämnar hemmet för att jobba eller så... Dessutom tvättar de varandra och har alltid en kompis att leka med när inte du vill.............

Fredde83 skrev:
2466040 Var och hämta Milou innan idag, nu ligger hon och sover här brevid mig. Fruktansvärt tillgiven..

Verkligen fin katt du hittat!

lady skrev:
2474221 vill du att det ska vara inne katt eller ute katt? du måste ha massa tid om det är en inne katt.Jag har en som jag ska göra mig av med,har inte tid tyvärr.hon e världens finaste..kanske vill ha henne? :rolleyes:

Man "gör sig inte av med" en katt som om det vore nån pryl man slänger i återvinningsrummet...

Katten växer och mår bra. Ångrar inte en sekund att jag skaffa katt.
Kommer nån nya bilder också.

Last edited:
Jag har haft min katt hemma hos mig nu denhär veckan, längesen jag hade honom..o de e så mysigt.. fast finns mkt nackdelar me tycker ja :D.

Go liten sötnos dedär..

Fredde83 skrev:
2561673 Katten växer och mår bra. Ångrar inte en sekund att jag skaffa katt.
Kommer nån nya bilder också.

Otroligt fin kisse, påminner starkt om min första katt - en 50-50 skogkatt o brittiskt korthår. Med de långhåriga generna givetvis... ;) Ta väl hand om henne... :)

Kattatvätt

KGK skrev:

Ojojoj....
Det där påminner mig en aning om när jag för sex år sedan blev med katt....
Hade aldrig tidigare haft katt, men vid julfesten efter att jag gått i väggen så förärade mig en av mina kollegor en 12 veckors källing som terapi....

Detta älskade lilla djur skulle alltid upp på allting och hade ännu inte utvecklat den där perfekta kattlika balansen. Naturligtvis skulle hon upp på toa-ringen också. Och naturligtvis inträffade det som inte skulle inträffa, jag hörde ett PLUMS. Nere i skålen satt en dyngblöt kattunge. Jag plockade upp henne och stängde in henne i duschkabinen.
Nu var goda råd dyra. Hur tvättar man en toa-badad kattunge?
Som sagt hade jag ingen erfarenhet av katter... Alltså slängde jag av mig kläderna och klev in i duschkabinen till katten för att inleda tvätten. Öppnade kranen till duschen och siktade på katten.....

Resultatet var att likna vid en smärre explosion!
Katten flög upp 1½ meter i luften och bromsade återfärden mot duschkabinens botten med klorna i mitt skinn... Så snart hon nådde vattnet i botten var det en ny studs, lite högre denna gång. Fjärde gången nådde hon överkanten av duschkabinen och försvann ut i resten av huset (jag hade så klart i hastigheten glömt stänga toa-dörren).

Tilläggas kan bara att duschkabinens inre påminde om Stockholms Blodbad... och att jag i stort sett var strimlad till Stroganoff......

Last edited:
8 månader nu, växer som bara den. Trivs bättre hela tiden :)

Milou.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...